ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ОБҐРУНТУВАННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ПЛАТФОРМИ MOODLE У ФОРМУВАННІ ФАХОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ АГРОНОМІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.37406/2706-9052-2025-4.10

Ключові слова:

цифровізація, цифрові технології, система Moodle, дистанційне навчання, плодівництво

Анотація

Суспільство вступило у важливий період – розвиток цифровізації. У сучасному освітньому середовищі під час переходу на змішане або дистанційне навчання виникає проблема створення новітніх цифрових технологій для ефективної роботи викладача. Це зумовило необхідність обов’язкового використання цифрових технологій в освіті, які спонукають до застосування нових е-інструментів викладання (проведення занять в online та offline-режимах) і робить освітній процес цікавим та ефективним. У контексті подальшої перспективи навчання попит на доступну якісну освіту дедалі зростає, що набуває особливої актуальності створення нових цифрових освітніх ресурсів, згідно із загальноєвропейськими стандартами викладання та формування цифрової компетентності. Стаття аналізує організацію навчання та використання дистанційного навчального курсу «Плодівництво» цифрової платформи Moodle для спеціальності Н1 «Агрономія» у Закладі вищої освіти «Подільський державний університет» (далі – заклад), яка проводиться відповідно до вимог економічного та соціального розвитку України, щодо розвитку галузі на основі інтенсифікації спеціалізованих господарств різних категорій, використання досягнень науки, провідного вітчизняного і світового досвіду, а також потреб промисловості і населення в продукції плодівництва. Нові технології, глобалізація та нові ідеї щодо навчання за допомогою електронних засобів навчання, навчальний матеріал яких зберігається, відтворюється і подається з використанням сучасних технічних засобів, поставили виклики традиційним підходам у практиці дистанційної освіти. Застосування дистанційних платформ і цифрових технологій навчання стає не просто актуальним, а й життєво необхідним та невіддільним складником як для української системи освіти, так і для світової освітньої спільноти.

Посилання

Вакалюк Т.А. Хмарні технології в освіті : навчально-методичний посібник. Житомир : ЖДУ, 2016. 72 с.

Герлянд Т.М., Липська Л.В. Перспективні напрями професійної підготовки майбутніх фахівців з використанням цифрових технологій навчання. Управління якістю підготовки фахівців в умовах цифрової педагогіки : збірник матеріалів Всеукраїнської науково-методичної Інтернет-конференції, м. Харків, 22–23 грудня 2021 р. / за ред. В.М. Нагаєва. ХОГО «Науковий центр дидактики менеджмент-освіти». Харків : КП «Міська друкарня», с. 17–18.

Деякі питання організації дистанційного навчання : Наказ Міністерства освіти і науки України від 08.09.2020 року. № 1115. Відомості Верховної Ради. 2020. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0941-20#Text.

Козіна Т.В. Електронний навчальний курс дисципліни «Плодівництво» для спеціальності Н1 «Агрономія» у Закладі вищої освіти «Подільський державний університет». Кам’янець-Подільський : ЗВО «ПДУ», 2021. URL: http://pdatu.net.ua/course/view.php?id=2269

Козіна Т.В. Конспект лекцій з дисципліни «Плодівництво» для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 201 «Агрономія» денної та заочної форм навчання. Кам’янець-Подільський : ЗВО «ПДУ», 2025. 148 с.

Козіна Т.В., Мулярчук О.І. Організація навчання з використанням цифрової платформи Moodle для спеціальності 203 «Садівництво, плодоовочівництво та виноградарство». Цифрові трансформації та інноваційні технології в економіці (електронне видання) : збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції, Ломжа–Харків, 14.03.2024. Ломжа : Міжнародна Академія Прикладних Наук в Ломжі; Харків : ПЗВО «Харківський технологічний університет «ШАГ», 2024. С. 243–252.

Кокарєва А. Використання мультимедійних технологій в процесі професійної підготовки студентів в умовах пандемії. Вісник Національного авіаційного університету. Педагогіка і психологія. 2021. № 18. С. 76–82.

Про освіту : Закон України від 05.09.2017. № 2145-VIII. Відомості Верховної Ради. 2017. № 38–39. Ст. 380. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text.

Романовський О.Г., Кайдалова Л.Г., Романовська О.О., Науменко Н.В. Цифрові освітні технології у підготовці майбутніх викладачів вищої школи в умовах карантину. Інформаційні технології і засоби навчання, 2022. Том 87. № 1. С. 255–277.

Франчук В.М., Франчук Н.П. Особливості використання системи Moodle під час змішаного навчання. Сучасні цифрові технології та інноваційні методики навчання: досвід, тенденції, перспективи : матеріали XI Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (м. Тернопіль, 6 квітня, 2023). Тернопіль, 2023. С. 136–138. URL: https://lib.iitta.gov.ua/735062/1/Franchuk_Franchuk_Ternopil_2023-136-138.pdf.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-12-16