ФОРМУВАННЯ ПОЗИТИВНОГО ІМІДЖУ СУЧАСНОГО ВИКЛАДАЧА ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.37406/2521-6449/2024-1-1Ключові слова:
імідж, імідж викладача, імідж освітньої організації, педагогічна іміджелогія, професійна культура; система освітиАнотація
Нині формування позитивного іміджу стає актуальною проблемою не лише у політичній і діловій сферах, а й у діяльності викладачів вищої школи, завдання яких готувати висококваліфікованих, конкурентоспроможних фахівців. Вивчення практики педагогічної діяльності дозволило виділити низку протиріч, головні з яких полягають у тому, що в сучасному суспільстві, що втратило багато колишніх орієнтирів, професія викладача вищої школи втратила колишні висоти і потреба її відновлення не викликає сумніву, водночас до діяльності та особистості вузівського педагога , як і раніше, висуваються найвищі вимоги. Імідж викладача вищої школи – це така інтегральна характеристика, яка включає сукупність зовнішніх і внутрішніх індивідуальних, особистісних, індивідуальних та професійних якостей педагога, яка сприяє ефективності педагогічної діяльності. Досягнення такої гармонійної сукупності якостей вимагає від викладача усвідомленості дій, що в свою чергу неможливо без рефлексії. З іншого боку, щоб відрефлексувати свої характеристики, педагогу необхідно знати, які вимоги пред’являє йому студентська аудиторія та колеги. У статті розглянуто умови формування позитивного іміджу сучасного викладача вишу як важливий аспект його професіоналізму та засіб педагогічного впливу на студентів. Виявлено організаційні, психологічні, педагогічні, професійні та особистісні складові у формуванні позитивного іміджу. Проаналізовано вплив даних умов на імідж викладача як на особистість, так і на професіонала. Представлено визначення поняття імідж, імідж викладача, що дозволяє говорити про важливості викладацького іміджу як складової іміджу освітньої організації. Поняття педагогічний імідж є актуальним та вимагає подальших досліджень у сучасній педагогічній науці.
Посилання
Барна Н. В. Імеджологія : навчальний посібник [для дистанційного навчання] / Н. В. Барна ; за наук. ред. В. М. Бебика. Київ : Університет «Україна», 2022. 217 с.
Білик Т. М. Концептуальний простір поняття імідж у психологічній літературі. Психологічні перспективи. Луцьк, РВВ «Вежа» Волинського національного університету імені Лесі Українки. 2021. Вип. 17. С. 12–19.
Вардеванян В. А. Типізація іміджу за функціональним підходом. Вісник Чернівецького торговельно-економічного інституту КНТЕУ. Економічні науки. Чернівці: Книги-ХХІ, 2010. Вип. І (37). С. 92–96.
Грабовська С. Створення позитивного іміджу навчального закладу засобами комунікативного менеджменту. Освіта України. 2003. № 14–15.
Ковальова І. О. Педагогічна іміджологія: сутність, етимологія, шляхи креативного використання у сучасному вищому навчальному закладі. Міжнародний науковий форум: соціологія, психологія, педагогіка, менеджмент. Київ, 2021. Вип. 6. С. 213–227.
Палеха Ю. І. Іміджологія: навчальний посібник / за заг. ред. З. І. Тимошенко. Київ: Вид-во Європ. у-ту, 2005. 324 с.
Панькова О. Проблема іміджу: соціокультурний і психолого-педагогічний аспекти. Рідна школа. 2002. № 6.
Семенова А. В., Курлянд З. Н., Хмелюк Р. І. «Словник – довідник з професійної педагогіки». Одеса, 2006. С. 77.
Ягупов В. В., Свистун В. І. Компетентнісний підхід до підготовки фахівців у системі вищої освіти. Наукові записки. Педагогічні, психологічні науки та соціальна робота. 2007. Том 71. С. 3–8.