СУЧАСНІ МОТИВАЦІЙНІ СТРАТЕГІЇ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
DOI:
https://doi.org/10.37406/2521-6449/2024-2-1Ключові слова:
мотивація, учні, які вивчають англійську мову, освіта, стратегії, навчально-пізнавальна діяльністьАнотація
У статті досліджується значення мотивації у процесі вивчення англійської мови як другої іноземної, підкреслюється її важлива роль у підвищенні зацікавленості та успішності студентів. Описуються різні теорії мотивації, включаючи внутрішню та зовнішню мотивацію, а також способи їх застосування в контексті вивчення мови. Також висвітлюються ефективні мотиваційні стратегії, які можуть застосовувати викладачі, серед них – постановка цілей, створення сприятливого навчального середовища та багатозадачність. За допомогою аналізу останніх досліджень та їх застосування на практиці автори ставлять за мету пояснити те, як викладачі можуть надихати і підтримувати мотивацію серед студентів, які вивчають англійську мову, що зрештою сприятиме покращенню рівня володіння мовою і самостійності учнів. Розглядаються різні умови впливу на мотивацію до вивчення іноземних мов. Мотивація для тих, хто вивчає англійську, вже стала особистим питанням. Ми можемо спостерігати активну та свідому участь студентів у підвищенні ефективності самонавчання. Варто також звернути особливу увагу на високоефективні стратегії навчального процесу, зокрема на деякі способи підвищення рівня навчальної мотивації студентів. Запропоновані варіанти формування мотивації є корисним досвідом, який може бути використаний для підвищення навчальної мотивації студентів у процесі вивчення іноземної мови. Позитивна мотивація сприятиме особистісному розвитку та ефективній професійній підготовці кваліфікованих фахівців, для яких володіння англійською мовою є однією з найважливіших умов професійного спілкування та успішної роботи. Визначено роль, значення та взаємозв’язок мотиваційного компонента у вивченні іноземної мови. В освітньому процесі особлива увага повинна приділятися створенню умов для зовнішньої мотивації за допомогою мотиваційних стратегій навчання: створення базових мотиваційних умов, формування початкової мотивації, підтримки та забезпечення мотивації, розвитку позитивного навчального клімату.
Посилання
Cai X., Li Z., Zhang J., Peng M., Yang S., Tian X., Yang Q., Yan F. Effects of ARCS model-based motivational teaching strategies in community nursing: A mixed-methods intervention study. Nurse Education Today. 2022. 119, Article 105583. Retrieved from 10.1016/j.nedt.2022.10558
Camacho-Morles J., Slemp G. R., Pekrun R., Loderer K., Hou H., & Oades L. G. Activity achievement emotions and academic performance: A meta-analysis. Educational Psychology Review. 2021. 33(3). P. 1051–1095. Retrieved from https://doi.org/10.1007/s10648-020-09585-3
Cazorla K. C. Motivation for learning in students. Thesis. Retrieved from https://dspace.ucuenca.edu.ec/bitstream/123456789/23533/1/tesis.pdf
Don E. Hamachek. Psychology in teaching, learning, and growth. The United States: Allyn and Bacon. 2006. 539 p.
Dornyei Z. Motivation in Second and Foreign Language Learning. Language Teaching. 1998. 31. P. 117–135. Retrieved from http://dx.doi.org/10.1017/S026144480001315X
Ezzeddine N., Hughes J., Kaulback, S., Houk S., Mikhael J., Vickery A. Implications of understanding the undergraduate nursing students’ learning styles: A discussion paper. Journal of Professional Nursing. 2023. 49. P. 95–101. Retrieved from 10.1016/j.profnurs.202
Gardner R. С. Attitudes аnd Motivation in Second Language Learning. Encyclopedia of Language & Linguistics. 2006. P. 348–355.
Hu Chundiao. The English Teaching and Learning Methods. Beijing: Higher Education Press, 1990. 140 p.
Jia Guanjie. Psychology of foreign languages education. Guangxi: Guangxi Education Press, 1996. 224 p.
Maggiolini L. Motivational strategies in a digital age. Mobile phones and Dialnet. (24). 2013. P. 83–97. Retrieved from https://revistes.ub.edu/index.php/der/article/view/11278.
Sotomayor D. M. Social networks as motivation for learning: opinion of teenagers. INNOEDUCA. 2016. 2 (1). P. 20-28. Retrieved from https://doi.org/10.20548/innoeduca.2016.v2i1.1041
Thornhill-Miller B., Camarda A., Mercier M., Burkhardt J.M., Morisseau T., Bourgeois-Bougrine S., Vinchon F., Hayek S. El., Augereau-Landais M., Mourey F., Feybesse C., Sundquist D., Lubart. T. Creativity, critical thinking, communication, and collaboration: assessment, certification, and promotion of 21st century skills for the future of work and education. Journal of Intelligence. 2023. 11 (3). P. 1–32. Retrieved from 10.3390/jintelligence11030054
Верисокін Ю. І. Відео фільм як засіб підвищення мотивації учнів. Іноземна мова в школі. 2003. № 5–6. С. 31–34.