ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ ПРИ ФОРМУВАННІ КОМУНІКАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ
DOI:
https://doi.org/10.37406/2521-6449/2025-1-13Ключові слова:
комунікативна культура, ефективні комунікації, мовленнєва компетентність, інноваційні методи навчання, комунікативні здібності, комунікативні вмінняАнотація
Сьогодні, в умовах глобалізації сучасного світу, відбувається і трансформація вищої освіти. Відповідно до цих змін маємо нову парадигму освіти, яка передбачає формування і розвиток у майбутніх фахівців не лише професійних, точних умінь, що пов’язані з діяльністю в галузі певних сфер, а й вироблення у нашої молоді м’яких навичок таких як креативність, ініціативність, стресостійкість, здатність до критичного мислення, уміння розуміти емоції, наміри інших людей та свої власні, самостійність під час отримання нових знань, спроможність до ефективних комунікацій, які можна застосовувати в різних професійних умовах. Серед згаданих умінь основними, базисними є такі якості, як здатність до ефективної міжособистісної та професійної комунікації. Культура спілкування особистості є основою якісних та продуктивних взаємовідносин у будь-якому професійному колективі та сприяє досягненню взаєморозуміння, є способом самовдосконалення і самореалізації.Покращення підготовки сучасного фахівця, що є сьогодні першочерговим завданням вищої школи, зумовлює пошук таких технологій організації навчального процесу, які б відповідали світовому стандарту освіти та забезпечували б підготовку майбутніх спеціалістів на високому професійному рівні. Адже саме вибір дієвих методів навчання допомагає заохочувати студентів до активної комунікативної діяльності та сприяє оволодінню навичками ефективних та результативних комунікацій.Статтю присвячено дослідженню найефективніших інноваційних технологій навчання, зокрема ігрових, діалогових, імітаційних, проєктних та їх впливу на формування комунікативної компетенції майбутніх фахівців.
Посилання
Волкова Н. П. Педагогіка : посіб. для студентів. Київ : Академія, 2001. 576 с.
Гарлицька Т. Комунікативний підхід як спосіб формування творчих здібностей майбутніх учителів англійської мови. 2013 URL: // naub. oa.edu.ua/2013/komunikatyvnyj-pidhidyak-sposib-formuvannya-tvorchyh–zdibnostejmajbutnihuchyteliv-anhlijskoji-movy/ (дата звернення: 25.02.2013).
Гончаров С. М. Креативні методи навчання в кредитно-модульній системі організації навчального процесу. Навчально-методичний посібник. Рівне : НУВГП, 2007. 116 с.
Дубасенюк О. А. Професійна підготовка майбутнього вчителя до педагогічної діяльності : монографія. Житомир : ЖДПУ, 2003. 193 с.
Іванченко Л. М. Формування комунікативної культури сучасного інженера у студентів національного технічного університету України «КПІ». Сучасні методи викладання іноземної мови професійного спрямування у вищій школі : матеріали ІІІ всеукр. наук.-практ. конф., (Київ, 21-25 березня 2011 р.). Київ, 2011. С. 23–25.
Кошманова Т. «Кейс» метод в педагогічній освіті США. Шлях освіти. 2000. № 1. С. 22–24.
Максимець О.М. Формування мовнокомунікативних навичок у процесі підготовки майбутніх фахівців. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2022 р. № 84. С.1 81–186.
Максимець О.М. Інтерактивні методи формування soft skills майбутніх фахівців при вивченні мовознавчих дисциплін. Актуальнi питання гуманiтарних наук. 2024. Вип. 73. том 2. С.340-344.
Руденко Л. А. Теоретичні та методичні засади формування комунікативної культури майбутніх фахівців сфери обслуговування у професійно-технічних навчальних закладах : дис. … докт. пед. наук : спец. 13.00.04. Львів, 2016. 499 с.
Hall E. T. Beyond culture. New York : Anchor Press, 1976. 320 с.