КОНЦЕПЦІЯ ЕКОНОМІКИ ВРАЖЕНЬ В РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.37406/2706-9052-2019-2-13Ключові слова:
ресторанний бізнес, концепція, економіка вражень, пропозиція, споживач, мотиваційні чинники, ресторанна послуга, цінність, розвиток.Анотація
Враховуючи умови стрімкого розвитку і зростання конкуренції у сфері ресторанного бізнесу постає гостра необхідність в розробці інноваційних підходів до управління розвитком підприємства ресторанного бізнесу у конкурентному середовищі, які повинні містити креативні нововведення підвищення соціальної та емоційної цінності ресторанних послуг для споживача. У статті детально розглянуто теоретичні аспекти концепції економіки вражень, як базового елементу інформаційно- культурного простору людини. Аргументовано співвідношення ресторанної послуги, її цінності з продажем відповідних вражень від неї. Проблемно-порівняльним, формально-логічним та системно- структурним методами проаналізовано питання щодо визначення поняття економіка вражень, шляхом дослідження передумов зміщення акцентів людських уподобань з безпосередньо задоволення фізіологічних потреб у бік відчуттів та вражень, встановлення взаємозв’язку гастрономії і ресторанного бізнесу виявлення основних ціннісних аспектів ресторанної послуги. Результатами дослідження є систематизація груп мотивів відвідування підприємств ресторанного бізнесу споживачем (фізичні, культурні, міжособистісні, статусні) та формування п’ятирівневої моделі управління ресторанною послугою в аспекті розвитку підприємства ресторанного бізнесу, основним елементом якої окремо виділено враження споживача, як ключову цінність ресторанної послуги, яка має синергетичний ефект. Застосування концепції економіки вражень, як елементу маркетингово- орієнтованого управління розвитком підприємств ресторанного бізнесу, стане темою подальших досліджень.
Посилання
Пайн II Б.Дж., Гилмор Дж. Экономика впечатлений. Как превратить покупку в захватывающее действие. Москва : Альпина Паблишер, 2018. 452 с.
Завадинська О. Ю. Інноваційні маркетингові методики підвищення лояльності споживачів послуг сфери ресторанного бізнесу. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія : Менеджмент соціокультурної діяльності. 2018. Вип. 1. С. 137-148.
Самодай, В. П., Локоть В. О. Перспективи використання національних традицій та етнічної кухні у готельно-ресторанній сфері. Вісник Львівського інституту економіки і туризму. Серія: Економічні науки. 2016. № 11. С. 221-225.
Гросул В. А., Зубков С. О., Іванова Т. П. Методичний інструментарій оцінювання рівня інноваційної активності підприємств ресторанного господарства. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2018. No 1. С. 284-294. DOI: 10.21272/mmi.2018.1-21
Завадинська О. Ю. Пошук нових шляхів комунікації з клієнтами як один із ключових напрямів роботи для ресторанного бізнесу. Підприємництво і торгівля. 2018. Вип. 22. С. 115-119. URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/Torg_2018_22_20 (дата звернення 08.08.2019).
Пайн II Б.Дж., Гилмор Дж. Экономика впечатлений. Работа – это театр, а каждый бизнес – сцена. Москва : Издательство «Вильямс», 2005. 304 С.
Richards G., Raymond C. Creative Tourism. ATLAS News. 2000. № 23. P. 16-20.
Grbac B., Milohanović A. Contribution of Food Products in Creating Cultural Identity of Tourist Destination. WSEAS International Conference on Cultural Heritage and Tourism. Heraklion, Crete Island, Greece, July 22–24. 2008. P. 83-88.
Lin Y.C., Pearson T.E., Cai L.A. Food as a form of destination identity: A tourism destination brand perspective. Tourism and Hospitality Research. 2011. №11 (1). P. 30-48.
Амброзяк Н. Заклади ресторанного господарства: організуємо роботу правильно. Податки та бухгалтерський облік. 2017. № 48. URL : https://i.factor.ua/ukr/journals/nibu/2017/june/issue-48/article-28150.html (дата звернення 10.08.2019).
Красовська О.Ю., Карпова Н.А., Троян І.Г.Маркетингові дослідження як інструмент розробки концепції нового підприємства ресторанного бізнесу. Ефективна економіка. 2014. № 5. URL : http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3085 (дата звернення 08.08.2019).
Demattè M. L., Endrizzi I., Gasperi F. Food neophobia and its relation with olfaction. Frontiers in Psychology. Vol. 5. URL : https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3925843/
Fields K. Demand for the gastronomy tourism product. Motivational factors. In Tourism and Gastronomy. Routledge : London. UK. 2002; pp. 36-50.
Калєнік К. В., Гросул В. А. Лояльність споживачів як основний критерій формування конкурентних переваг підприємств ресторанного господарства. Економіка та суспільство. 2018. Вип. 15. С. 272-277. URL : http://economyandsociety.in.ua/journal/15_ukr/42.pdf (дата звернення 12.08.2019).
Чубукова О. Ю., Яренко А. В. Економіка вражень: передумови зародження, головні ідеї, економічна сутність. Вісник Київського національного університету технологій та дизайну. Серія Економічні науки. 2016. № 6 (105). C. 92-98.
Ищенко В.Г. Сервис: этика и эстетика игры. Вестник Балтийского федерального университета им. И. Канта. 2012. Вып. 12. С. 139-145.