ЕЛЕКТРОННА КОМЕРЦІЯ В УКРАЇНІ ТА ОСНОВНІ ІННОВАЦІЙНІ ТРЕНДИ ЇЇ РОЗВИТКУ

Автор(и)

  • К.Б. Волощук
  • Ю. О. Волощук
  • В.Р. Волощук
  • С.В. Богачик

DOI:

https://doi.org/10.37406/2706-9052-2019-2-12

Ключові слова:

електронна комерція ; електронна торгівля ; мережа Інтернет ; інформаційно- комунікативні технології ; бізнес ; продаж.

Анотація

Дослідження розглядає причинно-наслідковий зв'язок між рівнем доступу та розповсюдженням мережі Інтернет, рівнем розвитку країни та формуванням основи для розвитку електронної комерції та економічним зростанням, розглядаючи е-бізнес як загальну концепцію, що покриває форми ділових операцій, здійснених дистанційно з використанням інформаційно-телекомунікаційних систем, внаслідок чого в учасників таких відносин виникають права та обов’язки майнового характеру, що проводяться е- способом за допомогою глобальної комп’ютерної мережі Інтернет або будь-якої іншої інформаційної мережі, яка охоплює не лише операції купівлі-продажу, пов’язані з он-лайновими продажами і обробкою замовлень, а й супровід процесів створення попиту на продукцію і послуги, задоволення мінливих потреб більш комфортно як для споживачів, так і для виробників, а також автоматизацію адміністративних функцій, вдосконалення обміну інформацією між партнерами і всіма контрагентами, стейкхолдерами. Методика дослідження базується на методах побудови динамічних рядів, порівняльному аналізі та дозволяє систематизувати й визначити тенденції розвитку електронної комерції для подальшого розвитку електронної комерції в Україні. Джерелом даних дослідження є рівень індексу UNCTAD з розвитку електронної торгівлі та його складових в Україні протягом 2015-2018 років, а також дані розвитку електронної комерції в світі. Узагальнено шляхи вирішення проблем врахування сучасних тенденцій розвитку електронної комерції. Доведено, що попит та пропозиція на товари та послуги встановлюється безпосередньо в інтернет-мережі, змінюється традиційний механізм продажу товарів, вибір яких здійснюється безпосередньо у інтернеті, де і проводяться відповідні трансакції та оплати. Доведено, що розвиток технологій та інформаційних мереж не лише здійснив революцію у комунікації, але й значно вплинув на низку економічних процесів, пов’язаних із розвитком бізнесу. Розкрито тенденції безперервного зростання продажів в Інтернеті і частки мобільного шопінгу, встановлено основні інноваційні тренди розвитку електронної комерції.

Посилання

Макаренко Є. Міжнародний інформаційний бізнес: структура, ієрархія ринків, класифікація продуктів і послуг. Актуальні проблеми міжнародних відносин. 2012. Вип. 105. Ч. ІІ. С. 88–99.

Маловичко С. В. Аналіз стану та особливостей розвитку міжнародної електронної торгівлі. Economic Annals-XXI. № 7–8 (1). 2015. С. 17–19.

Макарова М.В. Електронна комерція. Київ : Видавничий центр «Академія». 2002. 270 с.

Євтушенко Д. Д. Електронний бізнес, електронна комерція, інтернет–торгівля: сутність та взаємозв’язок понять. БізнесІнформ. 2014. № 8. С. 185-188.

Плескач В.Л., Затонацька Т.Г. Електронна комерція. Київ : Знання, 2007. 535 с.

Одарченко А., Сподар К. Особливості електронної комерції та перспективи її розвитку в Україні. Інформаційні технології в економіці. БізнесІнформ. № 1 ’2015.

Bell D. Notes on the Post-Industrial Society. The Public Interest. 1967. № 7. P. 102–118.

Кастельс М. Галактика интернет: размышления об интернете, бизнесе и обществе / пер. с англ. А. Матвеева ; под ред. В. Харитонова. Екатеринбург : У-Фактория, 2004. 328 с.

Kelly К. New Rules for the New Economy: 10 radical strategies for a connected world. New York : Viking, 1998. 179 p.

Bryan A. Gardner, Blacks Law Dictionary. 7th Edition. St. Paul (Minn.): West Group, 1999. Р. 269.

Попов В.М., Маршавин Р.А., Ляпунов С.И. Глобальный бизнес и информационные технологии: современная практика и рекомендации. Под ред. В.М. Попова. Москва : Финансы и статистика, 2001. 272 с.

Дмитрієва Н.О. Міжнародна електронна торгівля в умовах розвитку глобального інформаційно-економічного суспільства. Актуальні проблеми міжнародних відносин. 2008. Вип. 76. Ч. 2. С. 130-135.

До 2020 року чверть глобальної економіки буде цифровою – Microsoft / Слово і Діло: аналітичний портал. 27 вересня 2016. URL: https://www.slovoidilo.ua/2016/09/27/novyna/ekonomika/do-2020-roku-chverthlobalnoyi-ekonomikybude- cyfrovoyu-microsoft

Unlocking the potential of the Internet of Things / J. Manyika, M. Chui, P. Bisson et al. / McKinsey Global Institute. June 2015 URL: http://www.mckinsey.com/insights/business_technology/the_internet_of_things_the_ value_of_digitizing_the_physical_world (дата звернення : 01.09.2019).

Про електронну комерцію. Закон України від 03.09.2015 р. № 675-VIII. Відомості Верховної Ради (ВВР). 2015. № 45. с. 410. URL : http:// zakon5.rada.gov.ua/laws/show/ 675-19 (дата звернення : 01.09.2019).

Bank for international settlements. URL : https://www.bis.org/ (дата звернення : 14.09.2019).

Концепція розвитку цифрової економіки та суспільства України на 2018–2020 роки: Розпорядження КМ України від 17.01.2018 р. № 67-р / Урядовий портал. URL: https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/pro-shvalennyakoncepciyi-rozvitku-cifrovoyi-ekonomiki-ta-suspilstvaukrayini- na-20182020-rokita-zatverdzhennya-planu-zahodiv-shodo-yiyi-realizaciyi;

Волощук Ю.О. Напрямки цифровізації аграрних підприємств. Ефективна економіка. 2019. № 2. URL : http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7284 (дата звернення : 21.09.2019).

Global No.1 Business Data Platform Statista, 2019. URL : https://www.statista.com/ (дата звернення : 12.09.2019).

GlobalWebIndex’s flagship report on the latest trends in online commerce. 2019. URL : https://www.globalwebindex.com/hubfs/Downloads/Commerce_Report.pdf (дата звернення : 01.09.2019).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-24