ВИКОРИСТАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ПЛАТФОРМИ MOODLE СТУДЕНТАМИ-ВЕТЕРИНАРАМИ, ЩО ВИВЧАЮТЬ ОПЕРАТИВНУ ХІРУРГІЮ
DOI:
https://doi.org/10.37406/2706-9052-2023-2.12Ключові слова:
Moodle, системи управління навчанням, освіта, електронне навчання, ветеринарна медицина, оперативна хірургія.Анотація
У сучасному світі функціонують сотні електронних освітніх систем, які допомагають викладачам донести свої знання до студентів, а здобувачам освіти краще їх засвоїти. Найвідомішою і найпопулярнішою електронною навчальною платформою є Moodle. Це програма з відкритим доступом, до якої можуть долучатися всі бажаючі скористатися її освітніми можливостями. Кількість відвідувачів Modle особливо зросла впродовж останніх років у зв’язку з переходом значної частини студен- тів на дистанційну форму навчання. Згідно із сучасними даними, Moodle використовується як платформа для різних форм дистанційного навчання. Використання Moodle в університеті підвищує інтерес студентів до вивчення навчальних дисциплін, підвищує успішність та задоволення від навчання, сприяє вирішенню питань академічної доброчесності, етики та безпеки. Дослідницька робота проводилася з групою студентів факультету ветеринарної медицини і технологій у тваринництві у кількості 40 осіб. З метою отримання даних стосовно використання навчальної платформи Moodle студентами, що вивчають оперативну хірургію, застосовувалися такі методи, як опитування, спостереження, анкетування. У ході досліджень було встановлено, що всі студенти, які вивчають оперативну хірургію, використовують навчальну платформу Moodle. Стосовно ставлення студентів до Moodle були отримані дані, згідно з якими 70% студентів сприймають платформу Moodle як корисний інструмент навчання, 30% – як засіб для набирання балів. Вивчення періодичності відвідування студентами навчальної платформи показало, що навіть за традиційної форми навчання 70% студентів регулярно використовує Moodle, 30% працює з Moodle лише в кінці семестру, 80% студентів відвідує Moodle після заняття з метою вивчення матеріалу, 20% заходить на навчальну платформу перед заняттям для попереднього ознайомлення з темою. Було з’ясовано, що, окрім лекцій, лабораторних занять і тестів з навчального курсу, на платформі Moodle всі студенти використовують відео і презентації. 30% студентів не ознайомлювалися з анотацією курсу та робочою програмою дисципліни, 40% не використовує рекомендовані джерела і лише 10% користується глосарієм. Встановлено, що всі студенти віддають перевагу традиційному аудиторному формату лекційного заняття з можливістю доступу до матеріалу лекції на платформі Moodle.
Посилання
Aljawarneh S.A. Reviewing and exploring innovative ubiquitous learn-ing tools in higher education. Journal of Computing in Higher Education. 2020. 32(1). 57–73. DOI: 10.1007/s12528-019-09207-0
Altinpulluk H., Kesim M. A systematic review of the tendencies in the use of learning management systems. The Turkish Online Journal of Distance Education. 2021. 22(3), 40–54. DOI: 10.17718/tojde.961812
Byrnes K. G., Kiely P.A., Dunne C. P., McDermott K.W. Communication, collaboration and contagion: “Virtualisation” of anatomy during COVID-19. Clinical Anatomy. 2021. 34 (1), 82–89. DOI: 10.1002/ca.23649
Gudea N., Faragau-Dragos M., Gudea A. E-learning platform in Faculty of Veterinary Medicine Cluj-Napoca - the students perception in 2018. JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES & PSYCHOLOGY. 2019. V. IX (LXXI). N. 1. 65–72.
Limongelli C., Sciarrone F., Vaste G. Personalized e-learning in Moodle: the Moodle_LS System. Journal of e-Learning and Knowledge Society. 2011. 7(1). 49–58. DOI: 10.1109/ICALT.2012.110
Oleksandr Stepanov. Usage of the Educational Video by Stuydents-Veterinarians Who are Studying Operative Surgery. Pedahohichnyi dyskurs. 2021. 30. 24–31. DOI: 10.31475/ped.dys.2021.30.03
Oleksandr Stepanov. Vykorystannia sotsialnykh merezh studentamy-veterynaramy, shcho vyvchaiut veterynarnu khirurhiiu. Pedahohichnyi dyskurs. 2020. 28, 32–38. DOI: https://orcid.org/0000-0003-2432-0490
Pavlovych L.B., Bilous I.I. Features of distance learning system Moodle. Sciences of Europe. 2019. 39. 14–15.
Raza S.A., Qazi W., Khan K.A., Salam J. Social isolation and acceptance of the Learning Management System (LMS) in the time of COVID-19 pandemic: An expansion of the UTAUT model. Journal of Educational Computing Research. 2021. 59 (2), 183–208. DOI: 10.1177/07356 33120960421
Sithara H.P., Gamage W., Ayres J.R., Behrend M.B. A systematic review on trends in using Moodle for teaching and learning. International Journal of STEM Education. 2022. 9. 9. DOI: 10.1186/s40594-021-00323-x
Vodopianova L.A., Denisova O.M., Zhukova I.O., Bobrytska O.M. Orhanizatsiia dystantsiinoho navchannia z vykorystanniam elektronnoi navchalnoi platformy MOODLE ta videokhostynha YouTube pry vykladanni dystsypliny “Fiziolohiia tvaryn”. Naukovyi visnyk Lvivskoho natsionalnoho universytetu veterynarnoi medytsyny ta biotekhnolohii imeni S.Z. Gzhytskoho. 2023. Т. 25. № 98. 19–21. DOI:10.32718/nvlvet-a9803