РОЗРОБКА СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА НА ЗАСАДАХ УДОСКОНАЛЕННЯ ЛАНЦЮГА ФОРМУВАННЯ ДОДАНОЇ ВАРТОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.37406/2706-9052-2021-2-4Ключові слова:
стратегія розвитку; додана вартість; ланцюг формування доданої вартості; сільськогосподарське підприємство.Анотація
Створення продукції з високою часткою доданої вартості дозволяє акумулювати додаткові грошові кошти, що є джерелом росту та розвитку підприємства у довгостроковій перспективі. Відтак, розробка стратегії розвитку сільськогосподарського підприємства на основі удосконалення ланцюга формування доданої вартості набуває особливої актуальності. Метою роботи є формування стратегії розвитку сільськогосподарського підприємства шляхом розробки заходів з виробництва продукції з високою доданою вартістю. Для досягнення поставленої в роботі мети були використані методи: логіко-теоретичного узагальнення, аналізу і синтезу, статистичного аналізу, аналізу рядів динаміки. Із застосування аналізу рядів динаміки було проведено дослідження рівня цін на внутрішньому та міжнародних ринках на продовольство та зернові, зокрема. Встановлено, що у результаті значних цінових коливань, що досягають 80-50 %, сільгоспвиробники можуть втратити частину прибутку, або навпаки, скориставшись більш вигідною кон’юнктурою цін - отримати додатковий прибуток. Запропоновано заходи з формування стратегії сільськогосподарського підприємства, що дозволяють врахувати особливості ланцюга формування доданої вартості його продукції. Вони полягають у організації зберігання та дообробки зернових, з метою реалізації їх протягом року за більш вигідними цінами, а також переробки частини сировини і реалізації готової продукції з більшою доданою вартістю.
Посилання
Балабаш О.С., Кузнецова І.О. Управління бізнес-стійкістю підприємств на ринку хлібопродуктів: монографія. Харків : «Діса плюс», 2020. 192 с. URL: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11831.
Балабаш Ольга, Ву Хань Хуен. Аналіз експортного потенціалу (на прикладі аграрних підприємств України). Інститут бухгалтерського обліку, контроль та аналіз в умовах глобалізації. 2019. Випуск 3-4. С. 46-53. DOI: https://doi.org/10.35774/ibo2019.03.046
Урядовий портал Державного комітету статистики України. URL: http://ukrstat.gov.ua/
Огляд ринку зернових. URL: http://milkua.info/uk/post/section/grain-market
Кузнецова І. О., Балабаш О.С. Формалізація складових моніторингу стійкого розвитку хлібоприймальних підприємств. Вісник соціально-економічних досліджень: зб. наук. праць; Одеський національний економічний університет. 2016. № 60 (1). С. 99-109
Кузнецова І. О. Економіка підприємств хлібопродуктів: Навчальний посібник. Одеса : Атлант, 2013. 325 с.