USE OF SOCIAL NETWORKS AND MESSENGERS BY VETERINARY STUDENTS STUDYING OPERATIVE SURGERY

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.37406/2706-9052-2024-2.30

Ключові слова:

соціальні мережі, вища освіта, ветеринарна медицина, оперативна хірургія

Анотація

Завдяки широкому розповсюдженню інтернет-послуг і прогресу в технології смартфонів зростає кількість людей, які долучаються до соціальних мереж, і розвивається індустрія, що задовольняє потреби цих користувачів. Хоча існує багато визначень цифрових соціальних мереж, усі дослідники погоджуються, що вони являють собою простір, або систему взаємодії, у якій люди взаємодіють, діляться інформацією та спілкуються одне з одним через електронну платформу, пов’язану з інтернетом. Це середовище, яке дає змогу встановлювати міжособистісні стосунки на відстані. Підлітки й молодь позитивно сприйняли появу соціальних мереж і найчастіше впроваджують нові технології у своє повсякденне життя для обміну інформацією та дозвілля. Зміни, які відбуваються в технологіях, впливають на різні галузі, а також на освітнє середовище, для якого соціальні мережі є інтерактивним навчальним середовищем, що характеризується участю і взаємодією учнів усередині освітніх організацій. Вони сприяють відповідальному ставленню до спільної роботи й колективному конструюванню знань, покращують самооцінку, позитивно впливають на академічну успішність і когнітивні мовні навички. Активними користувачами соціальних мереж є студенти. Багато з них намагаються використати всі можливості для покращення своєї фахової підготовки, у тому числі й ті, що відкривають для них соціальні мережі. Це стосується також студентів-ветеринарів, які вивчають оперативну хірургію. Разом із тим сьогодні є брак даних щодо використання ними соціальних мереж із навчальною метою. Саме висвітлення цих питань було метою досліджень. У процесі досліджень проаналізовано наукові джерела про застосування соціальних мереж з метою навчання. Для отримання даних стосовно використання мережевих технологій студентами-ветеринарами, які вивчають оперативну хірургію, застосовувалися такі соціологічні методи, як опитування, спостереження, анкетування. Згідно з отриманими даними, під час вибору соціальних мереж усі студенти-ветеринари, які вивчають оперативну хірургію, віддають перевагу Instagram, YouTube й TikTok, 30% із них є активними користувачами Facebook. Для обміну короткими повідомленнями всі студенти-ветеринари використовують Viber, крім того, 20% користуються месенджером «Telegram» і 10% – «WhatsApp». Серед усіх соціальних мереж студенти, які вивчають оперативну хірургію, з метою навчання використовують відеохостинг «YouTube» (90%), мережі «Instagram» (70%) і «Facebook» (20%). Інші платформи студенти використовують для спілкування й пошуку ненавчальної інформації. 70% студентів, які вивчають оперативну хірургію, як навчальні матеріали в соціальних мережах переглядають хірургічне відео, решта 30% віддають перевагу текстовим матеріалам. З усіх студентів, які вивчають оперативну хірургію, є частка таких, яким подобається хірургічна робота, їх 70%, тоді як 40% студентів не впевнені, що зможуть її виконувати.

Посилання

Al-Rahmi A.M., Shamsuddin A., Alismaiel O.A. Task-technology fit model: the factors affecting students' academic performance in higher education. Univers J Educ Res. 2020. V. 8. P. 6831–6843. DOI: 10.13189/ujer.2020.081249.

Ansari J.A.N., Khan N.A. Exploring the role of social media in collaborative learning the new domain of learning. Smart Learn Environ. 2020. V. 7. P. 1–16. DOI: 10.1186/s40561-020-00118-7.

Almenara J.C., Del Prete A., Muñoz M.L.A. Percepciones de estudiantes universitarios chilenos sobre uso de redes sociales y trabajo colaborativo. RIED Rev. Iberoam. Educ. Distancia. 2019. V. 22. P. 35. DOI: 10.5944/ried.22.2.22847.

La adicción de los estudiantes a las redes sociales on-line: Un estudio en el contexto latinoamericano / J.C. Almenara et al. Rev. Complut. Educ. 2020. V. 31. P. 1–12. DOI: 10.5209/rced.61722.

García E.G., Heredia N.M. Redes sociales como factor incidente en el área social, personal y académica de alumnos de Educación Secundaria Obligatoria. Tend. Pedagógicas. 2018. V. 32. P. 133–146. DOI: 10.15366/tp2018.32.010.

Annual Academic Sessions of Ceylon College of Psychiatrists / M.L. Harshini et al. Conference: Use of social media and its associations with mental health of medical students at the Faculty of Medicine / University of Kelaniya. 7th–8th August 2022. Negombo. Sri Lanka. DOI: 10.13140/RG.2.2.28362.13768.

Hassan A. The Use of Facebook and Technology in E-Learning Process. Innovation of Businesses, and Digitalization during COVID-19 Pandemic. Int. Conf. Bus. Technol. 2022. V. 488. P. 995–1007. DOI: 10.1007/978-3-031-08090-6_64.

Investigating the relationships between COVID-19 quality of life, loneliness, happiness, and internet addiction among K-12 teachers and school administrators – a structural equation modeling approach / T. Karakose et al. Int J Environ Res Public Health. 2022. V. 19. P. 1052. DOI: 10.3390/ijerph19031052.

Karakose T., Yirci R., Papadakis S. Examining the associations between COVID-19-related psychological distress, social media addiction, COVID-19-related burnout, and depression among school principals and teachers through structural equation modeling. Int J Environ Res Public Health. 2022. V. 19. P. 1951. DOI: 10.3390/ijerph19041951.

Uso de las redes sociales virtuales por los estudiantes de la UAT / F.R. Leal et al. Universitas Tarraconensis Revista de Ciències del Educació. 2018. V. 1 (1). DOI: 10.17345/ute.2018.1.2360.

Relaciones entre redes sociales y recursos digitales de instrucción en la universidad: Comparativa España-Colombia / L.M. López et al. Pixel-Bit Rev. Medios Educ. 2021. V. 60. P. 77–93. DOI: 10.12795/pixelbit.77522.

Mailizar M., Burg D., Maulina S. Examining university students' behavioural intention to use e-learning during the COVID-19 pandemic: An extended TAM model. Educ Inf Technol. 2021. V. 26. P. 7057–7077. DOI: 10.1007/s10639-021-10557-5.

Mese C., Aydin G.S. The use of social networks among university students. Educational Research and Reviews. 2019. V. 14 (6). P. 190–199. DOI: 10.5897/ERR2018.3654.

Portugal J.C.A. El componente social. Un indicador del trabajo colaborativo online. EDMETIC Rev. Educ. Mediática TIC. 2019. V. 8. P. 171–200. DOI: 10.21071/edmetic.v8i1.11104.

Stepanov O. Usage of the Educational Video by Stuydents-Veterinarians Who are Studying Operative Surgery. Pedahohichnyi dyskurs. 2021. V. 30. P. 24–31. DOI: 10.31475/ped.dys.2021.30.03.

Cтепанов O. Використання соціальних мереж студентами-ветеринарами, що вивчають ветеринарну хірургію. Педагогічний дискурс. 2020. № 28. С. 32–38.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-10