ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЧНИХ НАПРЯМІВ УДОСКОНАЛЕННЯ МАРКЕТИНГОВОГО УПРАВЛІННЯ ЛАНЦЮГАМИ ПОСТАВОК АГРАРНОЇ ПРОДУКЦІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.37406/2706-9052-2025-1.22

Ключові слова:

маркетингова логістика, ланцюги поставок, маркетингове управління, аграрне підприємство, збут, аграрна продукція

Анотація

У статті окреслено необхідність стратегічного вдосконалення маркетингового управління ланцюгами поставок сільськогосподарської продукції аграрних підприємств за умов реалізації ключових бізнес-процесів, як-от: обслуговування покупців; ефективне управління попитом; взаємодія учасників у реалізації процесів ланцюгів поставок; скорочення витрат по всьому ланцюгу поставок. Визначено основне завданням маркетингового управління ланцюгами поставок аграрної продукції через оптимізацію та зменшення витрат, пов’язаних із виробництвом, транспортуванням, зберіганням, переробкою та доведенням до споживачів продукції найвищої якості з урахуванням її специфіки. Розглянуто питання ролі та взаємодії маркетингу та логістики у стратегічних напрямах управління ланцюгами поставок аграрних підприємств, визначено перспективні напрями їх розвитку. На основі проведеного аналізу систематизовано поширені погляди й ідеї, розроблені в сучасній науці із проблем маркетингу та логістики в управлінні ланцюгами постачання. На основі сучасних досліджень проаналізовано питання, пов’язані з розвитком логістики та маркетингової індустрії. Описано основні тенденції гармонійного розвитку логістики на сучасному етапі функціонування аграрних підприємств. Аргументовано, що інтеграція процесів, які поєднують маркетинг і логістику, забезпечує значний вплив на найважливіші управлінські функції компанії, створює можливості для підвищення корисності та цінності продукту. Дослідження зосереджено на включенні маркетингової логістики в систему управління ланцюгами поставок аграрної продукції підприємства та спрямоване на визначення її позиції як ключового елементу для підвищення операційної ефективності. Доведено важливість визначення ефективності маркетингової логістики через вплив чинників навколишнього середовища на організаційні аспекти впровадження системи. Визначено позиціонування впровадження суб’єктами господарювання маркетингової логістики як ключового елементу конкурентної корпоративної стратегії, що значно підвищує продуктивність підприємства.

Посилання

Бойченко М. Управління ланцюгами поставок у повоєнний період. Вісник економічної науки України. 2022. № 1. С. 148–152.

Гриценко С. Моделювання системи цінностей еколанцюга постачань як домінанта транспортно-логістичних кластерів. Вісник економічної науки України. 2019. № 1. С. 31–34.

Ковальчук С., Слободян Б. Інтеграція концепції маркетингу в логістичну систему підприємства. Вісник Донецького національного університету управління. 2016. № 4 (73). С. 11–17.

Кулик А., Самойленко А. Теоретичні засади управління ланцюгом поставок та оцінка його ефективності. SWorld Journal. 2021. Вип. 7. С. 94–104.

Ларіна Т., Даниленко В. Концепція управління ланцюгами постачань в системі менеджменту підприємств через призму світового досвіду. Регіональна економіка та управління. 2018. Вип. 4 (22). URL: https://journals.indexcopernicus.com/api/file/viewByFileId/646912.pdf.

Маєвська Н. Трансформація агропродовольчих ланцюгів у контексті війни в Україні. Інфраструктура ринку. 2022. Вип. 69. С. 91–98.

Харсун Л. Ефективність логістики сільськогосподарської продукції як фактор підвищення її конкурентоспроможності. Товари і ринки. 2018. № 1. С. 168–179.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-03