ЗМІСТ ЛЕКЦІЙНОГО КУРСУ З ФІЗИКИ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ АГРОІНЖЕНЕРІВ
DOI:
https://doi.org/10.37406/2521-6449/2024-1-4Ключові слова:
фізика, лекція, фундаментальність, професійна спрямованістьАнотація
Основною метою системи вищої освіти аграрно-технічних навчальних закладів є підготовка кваліфікованих спеціалістів відповідно до соціального замовлення. Тому саме професійна діяльність фахівців ставить та визначає мету навчання всіх навчальних дисциплін, у тому числі й курсу фізики як основи фундаментальної наукової підготовки інженерів. В статті проаналізовані теоретичні положення, які складають основу концепції навчання з фізики здобувачів вищої освіти аграрно-технічних навчальних закладів під час проведення лекційних занять. Встановлені інтегративні зв’язки фундаментальності і професійної спрямованості навчання фізики здобувачів вищої освіти аграрно-технічного навчального закладу під час проведення лекційних занять та описана апробована методика їх проведення. Розкрито основні прийоми здійснення професійної спрямованості навчання фізики на лекційних формах заняття здобувачів вищої освіти аграрно-технічних навчальних закладів. Визначено основні способи підвищення професійних знань здобувачів вищої освіти при вивченні курсу фізики. Основою дослідження є теоретичні (порівняльний аналіз науково-методичної та педагогічної літератури) та емпіричні (спостереження, аналіз та узагальнення педагогічного досвіду навчання) методи. Доведено, що використання професійно спрямованого матеріалу сприяє формуванню системи фізичних знань здобувачів вищої освіти, а також набуття різних практичних навичок та умінь. Впровадження у навчальний процес професійної компетентності стимулюють пізнавальний інтерес до вивчення фізики як науки, дозволяють краще засвоювати матеріал інших дисциплін природничого циклу, розвивають їх пізнавальні та творчі здібності, впливають на формування стійких мотивів до отримання знань зі спеціальних дисциплін.
Посилання
Beloev I., Vasileva V., Bondar M., Zbaravska L., Slobodian S. Modernization of the content of the lecture course in physics for training future agricultural engineers. Strategies for Policy in Science and Education. 2023. Vol. 31. № 1. P. 73–84. DOI: https://doi.org/10.53656/str2023-1-4-mod
Bulgakova O., Zbaravska L., Dukulis I., Rucins A. Content of professionally oriented training in course of physics for students of agricultural engineering specialties. Engineering for Rural Development, Jelgava, 2023. № 23. P. 661–666.
Cheng X., Wu L.-Y. The affordances of teacher professional learning comminities: A case study of a Chinese secondary school. Teaching and Teacher Education. 2016. V. 58. P. 54–67.
Lyall, C. Bruce, A. Tait, J. Meagher, L. Interdisciplinary research journeys: practical strategies for capturing creativity. London: Bloomsbury, 2011. 240 p. Hardback ISBN 978-1-84966-013-6.
Mulder, M. Billett, S. Harteis, C. Gruber, H. Conceptions of Professional Competence. in: (eds). Іnternational handbook of research in professional and practice-based learning. Dordrecht : Springer. 2014. P. 107–137.
Nikolaenko, S. Ivanyshyn, V. Shynkaruk, V. Bulgakova, O. Zbaravska, L., Vasileva, V. et al. Integration-lifelong educational space in formation of competent agricultural engineer. Engineering for Rural Development. Jelgava, 2022. № 22. P. 638–644.
Raven J. Recent research supporting a specific-motive based model of competence. Azimuth of Scientific Research: Pedagogy and Psychology. 2020. Т. 9. № 4 (33). P. 370–379.
Sandhu, S. Afifi, T.O. Amara, F.M. Theories and practical steps for delivering effective lectures. J Community Med Health Educ. 2012. № 2. P. 158. DOI: 10.4172/2161-0711.1000158.
Zbaravska L., Chaikovska О., Semenyshena R., Duhanets V. Interdisciplinary approach to teaching physics to students majoring in agrarian engineering and agronomy. Independent journal of management & production. 2019. Vol. 10 (7). P. 645–657.
Збаравська Л.Ю. Збірник задач з фізики з професійним спрямуванням / Л.Ю. Збаравська, І.М. Бендера, С.Б. Слободян. Кам’янець-Подільський : Видавець ПП Зволейко Д.Г., 2010. 64 с.