ФАКТОРИ ВПЛИВУ НА МОТИВАЦІЮ СТУДЕНТІВ ПІД ЧАС ЗАНЯТЬ ФІЗИЧНОЮ КУЛЬТУРОЮ
DOI:
https://doi.org/10.37406/2521-6449/2024-1-9Ключові слова:
фізична культура, фізичне виховання, навчальний заклад, студент, мотиваціяАнотація
У статті висвітлено шляхи оновлення підходів до занять фізичною культурою у вищих закладах освіти. Зокрема, автором доведено, що успішна самореалізація в навчанні та подальшому житті багато в чому залежить від сили мотивації, від тих мотиваційних факторів, що підтримують інтерес діяти цілеспрямовано в конкретно обраному напрямку. Визначено та обґрунтовано появу нових інтелектуальних та психоемоційних факторів, які впливають на студентське життя, серед яких: 1) високий рівень інформаційного навантаження; 2) психоемоційне напруження; 3) соціальне оточення; 4) відсутність уявлень про раціональне використання часу; 5) поява та збільшення матеріальних труднощів; 6) формування нової системи життєдіяльності. З’ясовано, що домінантний середній рівень свідчить про те, що в половини хлопців і майже в усіх дівчат нормальний рівень емпатійності, який інформує про схильність таких студентів сприймати та засуджувати інших за результатами їх учинків, а не довіряти особистим враженням.
Посилання
Занюк С. С. Психологія мотивації. Київ : Ніка-Центр, 2002. 352 с.
Захаріна Є. А. Формування мотивації до рухової активності у процесі фізичного виховання студентів вищих навчальних закладів : автореф. дис. … канд. наук з фіз. вих. і спорту : 24.00.02. Київ, 2008. 22 с.
Ільченко С. С. Мотивація до занять спортом і відвідування занять з фізичного виховання студентів педагогічних спеціальностей. Теорія і методика фізичного виховання. 2017. № 1. С. 11–14.
Круцевич Т. Ю., Пангелова Н. Є. Сучасні підходи до організації рекреаційної діяльності студентської молоді у структурі вільного часу. Інноваційні технології у фізичному вихованні, спорті та фізичній реабілітації : матеріали Міжнар. наук.-практ. конф., 2015. Т. I. С. 11–17.
Марченко О. Вплив занять спортом на формування цінностей індивідуальної фізичної культури студентів. Спортивний вісник Придніпров’я. 2009. № 2–3. С. 82–88.
Москаленко Н., Корж Н. Технологія формування ціннісного ставлення у студентів до самостійних занять фізичною культурою. Спортивний вісник Придніпров’я. 2016. № 1. С. 201–206.
Москаленко Н., Сичова Т. Мотиваційні пріоритети студентів до занять фізичною культурою і спортом. Спортивний вісник Придніпров’я. 2010. № 2. С. 10–13.
Хрипко Л. В. Оптимізація процесу фізичного виховання в аграрних вищих навчальних закладах України з використанням комп’ютерних технологій : автореф. дис. … канд. наук з фіз. виховання і спорту : 24.00.02. Львів, 2003. 19 с.