ЗАСТОСУВАННЯ ДИТЯЧОГО ФІТНЕСУ У ФІЗКУЛЬТУРНО-ОЗДОРОВЧІЙ РОБОТІ З ДІТЬМИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
DOI:
https://doi.org/10.37406/2521-6449/2024-2-15Ключові слова:
фізкультурно-спортивна активність, фізичне виховання, фітнес технології, дошкільнята, профілактикаАнотація
У статті на основі аналізу та систематизації літературних джерел встановлено, що в Україні фізкультурно-спортивна активність дошкільнят рік у рік знижується. Застосування традиційних форм та методів фізичного виховання дошкільнят ще не орієнтоване на профілактику відхилень від норм і не сприяє активному запобіганню функціональним порушенням, хронічним захворюванням та досягненню повноцінного фізичного розвитку та фізичної підготовленості дітей. У зв’язку з цим виникає потреба у розробці змісту, організаційно-методичних засад та шляхів впровадження у практику дошкільного фізичного виховання сучасних фітнес-технологій. Для підтримки інтересу до фізичних вправ у дітей дошкільного віку необхідно враховувати їхні індивідуальні можливості, включаючи в заняття ті вправи, які виходитимуть в усіх дітей. Необхідно будувати заняття у цікавій формі, тоді й у дітей буде бажання досягати більшого. Нині проблема оздоровлення дітей дошкільного віку посідає центральне місце у суспільстві. Саме у цей період закладаються основи здоров’я, правильного фізичного розвитку, формуються рухові здібності, інтерес до занять улюбленою справою. У зв’язку з цим ставиться основне завдання – всіма наявними способами та засобами забезпечити високу активність дітей. Для цього треба намагатися формувати інтерес до занять фізичними вправами, викликати у дітей задоволення від цих занять. Нині традиційні заняття фізичною культурою значно знизили інтерес до рухової активності. Гостро постало питання пошуків нових форм реалізації завдань фізичного виховання. Останнім часом фітнес-центри країни пропонують батькам та їхнім дітям послуги дитячого фітнесу. Дитячий фітнес є сучасним напрямом оздоровчої гімнастики для дітей та підлітків, що поєднує музику, танцювальні рухи, елементи акробатики, ігрових видів спорту. Дослідники відзначають, що заняття дозволяють підвищити тонус дитячого організму, що росте, покращити фізичну та розумову працездатність, задовольнити потребу дитини у руховій активності.
Посилання
Вільчковський Е.С, Курок О.І. Теорія і методика фізичного виховання дітей дошкільного віку : підручник. Суми : ПФ «Видавництво “Університетська книга”», 2023. 467 с
Дитячий фітнес: в чому користь для дитини і тонкощі роботи з дітьми. URL: https://fitnessacademy.com.ua/articles/dytiachyi-fitnes-v-chomu-koryst-dlia-dytyny-i-tonkoshchi-roboty-z-ditmy/
Кириченко В., Садовський О., Хуртенко О. Вплив занять дитячим фітнесом на показники фізичного стану дівчаток 7-8 років. Фізична культура, спорт та здоров’я нації : збірник наукових праць. 2020. № 28. С. 28–34.
Фізичне виховання дітей дошкільного віку як основа формування здоров’я сучасного суспільства / А. Кошель, В. Кошель, О. Калімбет, А. Рябченко. Грааль науки. 2021. № 5. С. 277–284.
Маковецька Н. В. Застосування фітбол-гімнастики в оздоровлювальній роботі з дошкільнятами (пріоритетні напрями роботи дошкільної ланки освіти на 2006–2007 навчального року: методичний аспект). Запоріжжя : 2015. Вип. 5. С. 189–201.
Пангелова Н., Кравченко Т., Пангелов Б. Зміст і структура занять з пріоритетним використанням елементів фітбол-аеробіки з дітьми старшого дошкільного віку. Вісник Прикарпатського університету. 2023. Випуск 41. С. 65–75.
Старченко А. Обґрунтування доцільності використання засобів дитячого фітнесу у фізкультурній освіті дітей дошкільного віку. Молода спортивна наука України. 2016. Т. 2. С. 325–329.
Старченко А. Ю. Оптимізація фізкультурної освіти старших дошкільнят на основі застосування засобів дитячого фітнесу : автореферат дис. … канд. наук з фізичного виховання та спорту. Дніпропетровськ, 2015. 21 с.
Хуртенко О. В. Комплексний вплив вправ фітбол-аеробіки на розвиток фізичних здібностей дітей молодшого шкільного віку. Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training Methodology Theory Experience Problems. 2021. № 38. Р. 137–141.
Шалімова Л. Л. Сучасна дошкільна освіта. Фізичне виховання дошкільників. Молодший вік. Харків : Видавництво «Ранок», 2017. 208 с
Ajmol A., Deborah P., Lind C., Claire Me. Literature reviewon motor skilland physical activity in preschool children in Nev Zealand. Scientific Research An Academic Publisher. USA., 2017;7 (1):10-26. DOI:10.4236/ape.2017.71002
Panhelova N., Krutsevich T., Panhelova M., Pivovar A., Trotsenko T., Ruban V., Kravchenko T. Complex development of cognitive processes and physicalabilities of children of preschool age in the process of motor actirity. Internationac journal of applied exercise physiology. 2020. Vol. 9(1). Р. 73–88.
Sitovskyi A., Maksymchuk B., Kuzmenko V., Nosko Y., Korytko Z., Bahinska O., Marchenko O., Nikolaienko V., Matviichuk T., Solovyov V., Khurtenko O. Differentiated approach to physical education of adolescents with different paces of biological development. Journal of Physical Education and Sport (JPES). 2019. Vol. 19 (3), art. 222. P. 1532–1543.