АПРОБАЦІЯ ТА ЕФЕКТИВНІСТЬ CASE-STUDY ПРИ ВИВЧЕННІ ПАТОЛОГІЧНОЇ ФІЗІОЛОГІЇ У ВЕТЕРИНАРНІЙ МЕДИЦИНІ: ШЛЯХ ДО ПРАКТИКО-ОРІЄНТОВАНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.37406/2521-6449/2025-1-12

Ключові слова:

педагогічні технології, освіта, ветеринарна медицина, патолоічна фізіологія

Анотація

У статті розглядається впровадження інтерактивних педагогічних технологій в освітню систему, аналізуються їх переваги та виклики, з якими стикаються викладачі і студенти.У цій роботі увага приділяється теоретичному обґрунтуванню, апробації та впровадженню в навчальний процес кейс-методу при вивченні дисципліни «Патологічна фізіологія» для здобувачів вищої освіти спеціальності спеціальності «Ветеринарна медицина» із практико-орієнтованою спрямованістю, як засіб формування професійних компетенцій у майбутніх лікарів ветеринарної медицини. Метод case-study (метод аналізу конкретних ситуацій) – це техніка навчання, заснована на описі завдань реальних ситуацій і рішення ситуаційних задач. Цей метод сприяє активізації розвитку критичного мислення, практичних навичок та командної роботи здобувачів вищої освіти, стимулюванню їх успіху, підтримці досягнень учасників освітнього процесу. В результаті дослідження було встановлено, що використання кейс-методів як інтерактивного підходу до навчання відповідає практико-орієнтованій концепції освітніх результатів, що дозволяє студенту уявити себе в ролі ветеринарного лікаря. Це, в свою чергу, підвищує рівень мотивації та сприяє розвитку професійного мислення.Основною метою інтерактивного підходу в навчанні майбутніх ветеринарів є здобуття і вдосконалення знань, навичок і вмінь, а також формування професійних компетенцій. Це стимулювало здобувачів вищої освіти до високих досягнень у вивченні предмета, розвитку необхідних компетенцій та підготовки до майбутньої професійної діяльності, що, в свою чергу, сприяє формуванню гармонійної особистості студента. Студенти мають можливість обговорювати реальні випадки, вчитися на своїх помилках і покращувати свої навички, що підвищує їхню зацікавленість у предметі та мотивацію до навчання, а також стимулює останніх до критичного аналізу та оцінки інформації, оскільки їм потрібно вивчати складні ситуації, ставити запитання та розробляти вірні висновки. Це розвиває їх здатність до самостійного мислення та прийняття рішень у стресових ситуаціях. Наведений підхід робить навчання більш інтерактивним та ефективним, що є важливим для підготовки висококваліфікованих фахівців у сфері ветеринарної медицини.

Посилання

Антонова О.Є., Маслак Л.П. Професійна педагогічна освіта: компетентнісний підхід : монографія за ред. О. А. Дубасенюк. Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2011. C 78–92.

Вихрущ В.О., Гуменюк С.В., Вихрущ-Олексюк О.А. Психодидактика вищої школи: інноваційні методи навчання. Тернопіль : Крок, 2017. 280 с.

Степаненко І. Інтернаціоналізація вищої освіти в Україні: методичні рекомендації : І.В. Степаненко. Київ : ІВО НАПН України, 2016. 158 с.

Кулішов С., Третяк Н., Приходько Н. та ін. Кейс– та фрактальні технології як засіб підвищення якості навчання внутрішньої медицини, креативному клінічному мисленню. ITEA-2012, Україна, МНТЦ. Київ, 2012. С. 268–271.

Ліщук С.Г., Савчук Л.Б., Ковальова О.М., Добровольський В.А. Сучасні аспекти підготовки спеціалістів ветеринарної медицини в розрізі інноваційних підходів системи педагогічної освіти. Професійно-прикладні дидактики. 2024. № 1. С. 19–23. URL: https://doi.org/10.37406/2521-6449/2024-1-3.

Ліщук С. Г. Особливості інтеграції природничо-наукової і професійно-практичної підготовки магістрів ветеринарної медицини, як передумова професійно-творчого середовища ЗВО. Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Teoria i metodyka doskonalenia zawodowego kadry akademickie jako elementu kształcenia ustawicznego w systemie szkolnictwa wyższego, teorii i praktyki rolniczej». Том 1: Zbiór prac naukowych / Redakcja naukowa: Andrzej Borusiewicz, Zoia Sharlovich – Wydawnictwo: MANS w Łomży, 2023. С. 47–51. DOI 10.58246/RTSW4703.

Павлюк Р.О. Креативність як складова частина професійної підготовки майбутніх учителів вузу: Креативна педагогіка: науково-методичний збірник. Вінниця. 2011. Вип. 4. С. 44–52.

Сегеда Н.А. Зміст креативно-акмеологічного підходу до вивчення феномену професійного зростання викладача вищої школи. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. 2009. № 4. С. 106–110.

Скрипник І. М., Сорокіна С. І., Шевченко Т. І. та ін. Кейс-метод як приклад інтерактивного навчання студентів-медиків клінічним дисциплінам. Вища освіта України. Тематичний випуск «Міжнародні Челпанівські психолого-педагогічні читання». 2022. Т. 1, № 1 (Додаток 3). С. 372–377.

Chipamaunga S. R., Prozesky D. R. Addressing student diversity and integrative learning in an undergraduate medical curriculum. Open Access Library Journal. 2021. Vol. 8. URL: https://doi.org/10.4236/oalib.1107252.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-03

Як цитувати

Ліщук, С. Г., Савчук, Л. Б., & Захарова, Т. В. (2025). АПРОБАЦІЯ ТА ЕФЕКТИВНІСТЬ CASE-STUDY ПРИ ВИВЧЕННІ ПАТОЛОГІЧНОЇ ФІЗІОЛОГІЇ У ВЕТЕРИНАРНІЙ МЕДИЦИНІ: ШЛЯХ ДО ПРАКТИКО-ОРІЄНТОВАНОЇ ОСВІТИ. Професійно-прикладні дидактики, (1), 72–76. https://doi.org/10.37406/2521-6449/2025-1-12

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ МЕТОДИКИ – ЕФЕКТИВНА ПРАКТИКА