ЗАСТОСУВАННЯ ПРОЕКТНОЇ МЕТОДИКИ НА ЗАНЯТТЯХ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ: УКРАЇНСЬКИЙ КОНТЕКСТ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.37406/2521-6449/2023-1-7

Ключові слова:

проектне навчання, англійська як друга мова, інформаційно-комунікативні технологій, сучасні засоби навчання

Анотація

У статті проведено аналіз сучасних технологій, які використовуються на заняттях англійської мови, що базуються на проектній методиці та проводяться в українських вищих навчальних закладах технічного профілю. Автор вважає, що проектне навчання з використанням ІКТ допомагає учням усвідомлювати реальні процеси, проживати конкретні проблемні ситуації і долучатися до проникнення в глибини явищ. Дослідження проводилося з використанням різноманітних методів аналізу навчальних програмних документів, наукової літератури, «мозкового штурму», власного досвіду, опитування кількох сотень студентів, викладачів українського, а також світового освітнього середовища. У результаті проведеного аналізу дослідник приходить до висновку, що навчальний процес при використанні проектних технологій і ресурсів глобальної мережі будується на логіці діяльності, яка має особистісне значення для студента, підвищує його мотивацію до навчання. Алгоритм побудови уроків англійської мови з використанням ІКТ у проектній діяльності описано нижче. Один урок може складатися з кількох міні-проектів залежно від мети та структури навчального матеріалу. У цей період студенти можуть використовувати Інтернет ресурси для формулювання обґрунтованої відповіді на отримане запитання. Проектне навчання ставить перед викладачами виклик — спонукати студентів самостійно мислити, знаходити й розв’язувати проблеми, залучати знання з різних галузей науки й техніки, в тому числі з використанням сучасних ІКТ. Щоб досягти цього, необхідно трансформувати технологічно опосередковані відносини між учителем і учнем. Планування проектної діяльності на уроках англійської мови з використанням сучасних засобів навчання та комп’ютерних технологій сприяє розвитку культурних і комунікативних навичок як за участю вчителя, який виступає в ролі консультанта й фасилітатора, так і за активного сприяння студентів, які беруть участь у проекті.

Посилання

Веретенников В.І., Тарасенко Л.М., Гевлич Г.І. Управління проектами: Навчальний посібник. Київ: Центр навчальної літератури, 2006. 280 с.

Пєхота О.М. Освітні технології: навчально-методичний посібник / за ред. О.М. Пєхоти. Київ: А.С.К., 2004. 256 с.

Роляк А.О. Новітні трансформації в педагогічній освіті епохи постмодернізму: данський контекст. Наука ХХІ ст.: виклики та перспективи: колективна монографія / за заг. ред. В.В. Іванишин. Тернопіль: Осадца Ю.В., 2021. С. 179-191

Теорія і практика проектного навчання у професійно-технічних навчальних закладах: монографія / В. М. Аніщенко та ін.; за заг. ред. Н. В. Кулалаєвої. Житомир: «Полісся», 2019. 208 с.

Шацька З. Я. Впровадження проектних технологій в діяльність ВНЗ: переваги та недоліки. Вісник КНУТД. Серія «Економічні науки». 2015. С. 374–383.

Educational Dialogues: Understanding and Promoting Productive Interaction / C. Howe & K.Littleton (Eds.). London : Routledge, 2010. 368 p.

Monrad M. & Merete A.K. Problem-Based Learning in Social Work Education: Students’ Experiences in Denmark. Journal of Teaching in Social Work. 2017. Vol. 37. № 1. P. 71–86. DOI: http://dx.doi.org/10.1080/08841233.2016.1271382

Newell R. J. Passion for learning: How project-based learning meets the needs of 21st-century students. Manchester: R&L Education, 2003. 136 p.

Ogienko O., & Rolyak A. Humanization as the basic tendency of teacher education: European context. Education and Cultural Change: European Conference on Educational Research (ECER), Helsinki, Finland, 23-27 August 2010 Helsinki, 2010. P. 232–239.

Orchestrating inquiry learning / K. Littleton, E. Scanlon & M. Sharples (Eds.). Abingdon: Routledge, 2012. 240 p.

Roliak A. Digital tools in project-oriented English language teaching of students in management. Scientific Collection «InterConf+». 2023. Vol.143. №. 30. P. 113–119.

Roliak A., Dutka H., Mylytsya K., Matiienko O., Oliinyk N. Problem-based Learning in Pedagogic Tertiary Education: European Context Through Denmark Environment. Independent Journal of Management & Production. 2021. Vol.12. № 3. P. 1071–1084. DOI: https://doi.org/10.14807/ijmp.v12i3.1521

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-29

Як цитувати

Роляк, А. О. (2023). ЗАСТОСУВАННЯ ПРОЕКТНОЇ МЕТОДИКИ НА ЗАНЯТТЯХ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ: УКРАЇНСЬКИЙ КОНТЕКСТ. Професійно-прикладні дидактики, (1), 41–44. https://doi.org/10.37406/2521-6449/2023-1-7

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ МЕТОДИКИ – ЕФЕКТИВНА ПРАКТИКА