ПІДГОТОВКА ДОКТОРІВ ФІЛОСОФІЇ ГАЛУЗІ ЗНАНЬ “СФЕРА ОБСЛУГОВУВАННЯ”: ВИКЛИКИ ТА ТЕНДЕНЦІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.37406/2521-6449/2025-1-1

Ключові слова:

сфера послуг, бізнес гостинності, національна економіка, професійна підготовка, спеціальні компетентності, практичний досвід, професійне зростання

Анотація

Стаття присвячена питанню ефективної підготовки здобувачів наукового ступеня доктора філософії в галузі знань “Сфера обслуговування”, зокрема майбутніх дослідників у сфері гостинності. Сьогодні індустрія гостинності відіграє значну роль у вирішенні завдань виведення національної економіки з кризи, сприяючи її структурним перетворенням, що має виняткове значення для нашої держави. Воєнний стан та бойові дії негативно вплинули на індустрію гостинності в Україні, що призвело до низки проблем для її успішного подальшого розвитку. Основні виклики, з якими зараз стикається досліджувана галузь, це порушення ланцюгів постачання, зниження купівельної спроможності клієнтів, зміни споживчого попиту, дефіцит окремих видів продукції, дефіцит персоналу, збитковість бізнесу. Таким чином, забезпечення сталого розвитку належить до стратегічних цілей індустрії гостинності в Україні разом із підтриманням її економічної конкурентоспроможності шляхом впровадження сучасних технологій. У сфері послуг, яка швидко розвивається, ступінь доктора філософії може мати вирішальне значення для досягнення успіху на сучасному ринку праці. Однією з головних переваг здобуття ступеня доктора філософії в галузі послуг є можливість спеціалізуватися в певній галузі досліджень. Цей рівень спеціалізації дозволяє студентам отримати глибоке розуміння обраної ними сфери, що робить їх експертами у відповідних галузях. Проте на освітньо-науковий потенціал здобувачів освіти досліджуваного рівня можуть істотно впливати різноманітні соціальні, економічні, психологічні та політичні фактори. Водночас надання майбутнім дослідникам практичного досвіду є важливим аспектом їх професійної підготовки.Стажування або програми спостереження за роботою фахівців є ефективними способами досягнення цієї мети в індустрії гостинності. Крім того, компетентнісний підхід є необхідною складовою підготовки студентів освітньо-наукового рівня.Оскільки ступінь доктора філософії в галузі знань “Сфера обслуговування” виходить за рамки теоретичних знань, саме комплексна освітня програма є засобом, що надає молодим вченим необхідний набір спеціальних компетентностей, включаючи здатність здійснювати поглиблені дослідження у поєднанні з сучасним рівнем технічних і комунікативних навичок.

Посилання

Apelt H., Zhumbei M., Pozdniakov O., Poznanskyy R., Savchuk N. Role of intercultural communicative competence formation in teaching foreign languages to students of hospitality and tourism specialties. Conhecimento & Diversidade. jan./mar. 2023. Vol. 15. № 36. P. 570–586. DOI: https://doi.org/10.18316/ rcd.v15i36.10972.

Chystiakova I.A., Ivanii O.M., Mekhed O.B., Nosko Y.M., Khrapatyi S. PhD Training Under Martial Law in Ukraine. Journal of Higher Education Theory and Practice. 2022. Vol. 22. № 15. P. 151–163. DOI: https://doi.org/10.33423/ jhetp.v22i15.5568.

Indeed Editorial Team. What is a Service Industry? (with Examples). URL: https://www.indeed.com/career-advice/finding-a-job/ service-industry (дата звернення: 18.01.2025 р.).

Levytska I., Klymchuk A. Hotel and restaurant business under war conditions: Key challenges and survival strategies. Economics and Business Management. 2022. Vol. 13. № 4. P. 5–15. DOI: https://doi.org/ 10.31548/economics13(4).2022.5-13.

Meniailo V. Analysis of the current state in innovative research training of PhD students in Ukraine. Advanced Education. 2018. Issue 9. P. 101–106. DOI: https://doi.org/10.20535/2410-8286.131958.

Piankov V., Kampo I., Milashovska O., Botsian T., Ivanenko V. Management of Tourism, Hotel and Restaurant Business in Ukraine. Pacific Business Review (International). 2023. Vol. 16. Issue 2. P. 126–140. URL: http://eprints.zu.edu.ua/38278/1/13.pdf (дата звернення: 17.01.2025 р.).

Service industry. Cambridge Dictionary. URL: https://dictionary. cambridge.org/dictionary/english/service-industry (дата звернення: 14.01.2025 р.).

Zhuravka F., Nebaba N., Yudina O., Haponenko S., Filatova H. The hospitality market in Ukraine: war challenges and restoration possibilities. Innovative Marketing. 2023. Vol. 19. № 1. P. 140–150. DOI: https://doi.org/ 10.21511/im.19(1).2023.12.

Громик О., Приходько К. Особливості розвитку індустрії гостинності в Україні. Ресторанний і готельний консалтинг. Інновації. 2023. Т. 6. № 2. С. 184–198. DOI: https://doi.org/10.31866/2616-7468.6.2.2023.291701.

Осінська О.Б., Ланиця І.Ф. Пріоритети розвитку індустрії гостинності в Україні: кейс готельно-ресторанного бізнесу. Український журнал прикладної економіки та техніки. 2022. Т. 7. № 3. С. 244–249. DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2022-3-34.

Стандарт вищої освіти третього (освітньо-наукового) рівня галузі знань 24 “Сфера обслуговування” зі спеціальності 242 “Туризм і рекреація”. Київ, 2023. 14 с. URL: https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/vishcha-osvita/zatverdzeni%20 standarty/2023/04.08.2023/242-Turyzm.i.rekreatsiya-dok.filos.941-03.08.2023.pdf (дата звернення: 16.01.2025 р.).

Юдіна О.І., Корнєєв М.В., Стеблюк Н.Ф., Разінькова М.Ю., Мішина Є.С. Ринок готельних послуг в Україні: оцінювання сучасного стану та динаміки розвитку. Системи та технології. 2023. № 2 (66). С. 140–150. DOI: https://doi.org/10.32782/ 2521-6643-2023.2-66.16.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-03

Як цитувати

Поздняков, О. В. (2025). ПІДГОТОВКА ДОКТОРІВ ФІЛОСОФІЇ ГАЛУЗІ ЗНАНЬ “СФЕРА ОБСЛУГОВУВАННЯ”: ВИКЛИКИ ТА ТЕНДЕНЦІЇ. Професійно-прикладні дидактики, (1), 9–14. https://doi.org/10.37406/2521-6449/2025-1-1

Номер

Розділ

СВІТОВІ ТЕНДЕНЦІЇ ТА ВІТЧИЗНЯНІ ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ВИЩОЇ ОСВІТИ