ВИКОРИСТАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ У ВИКЛАДАННІ ІНОЗЕМНИХ МОВ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.37406/2521-6449/2025-1-5

Ключові слова:

викладання іноземних мов, інтелектуальна діяльність, навчання, платформи, ризики, технології, штучний інтелект

Анотація

У статті розглянуто поняття «штучний інтелект», визначено сфери його застосування та підкреслено особливу ефективність у сфері викладання та вивчення іноземних мов. Автор розглядає також стадії розвитку цього феномену серед новітніх технологій, філософські аспекти та його структурні компоненти. Штучний інтелект (ШІ) — це галузь інформатики, яка займається розробкою алгоритмів і систем, здатних виконувати завдання, які зазвичай потребують людського інтелекту. До таких завдань належать розпізнавання образів, мова та прийняття рішень, навчання, планування, обробка природної мови та багато інших. ШI може бути реалізований різними методами, включаючи машинне навчання, нейронні мережі, алгоритми оптимізації та інші. Системи ШІ використовуються для створення персоналізованих рекомендацій, що підвищує задоволення користувачів від використання продуктів та послуг. Наприклад, персоналізовані рекомендації на стрімінгових платформах або індивідуальні рекомендації для студентів у процесі вивчення іноземних мов, що допомагає значно підвищити їх стартовий рівень на подальшому етапі навчання. Науково-дослідницькі методи дозволяють також дійти висновку щодо доцільності використання цілого ряду освітніх платформ, зазначених у статті, з метою опанування численних навичок іноземної мови. В роботі також виділені базові принципи штучного інтелекту задля кращого розуміння його функціонування у сфері навчання. Стаття також торкається морально-етичних проблем застосування штучного інтелекту при вивченні іноземних мов. Зроблено узагальнений аналіз наукових ідей щодо ролі штучного інтелекту в історії розвитку сучасного суспільства. Штучний інтелект у вигляді суто технічних платформ використовується при відпрацюванні аудіювання, читання, письма та говоріння, але ефективність кожної з них визначається, звичайно, з досвідом використання студентами та викладачами. Зважаємо також на численні переваги цієї технології, зазначені в тексті статті.

Посилання

Kaku M. Parallel worlds: a journey through creation, higher dimensions and the future of the cosmos. Рublished by doubleday a division of Random House, Inc. DOUBLEDAY New York, London, Toronto, Sydney, Auckland. 2004. 428 р.

Kurzweil R. The singularity is near: when humans transcend biology. London. Penguin. 2006. 652 p.

Історія, сучасний стан та тенденції цифрового розвитку суспільства. Матеріали 10 Міжнародної Науково–практичної конференції «Глушковські читання» / уклад.: Р.М. Богачов, В.Д. Піхорович, А.Ю. Самарський, М.І. Сторожик. Київ, 2021. 283 с.

Міщенко В.І., Шимченко О.В. Штучний інтелект у долі людини: погляд з майбутнього. Філософія в сучасному світі: Матеріали 4-ї міжнародної науково-практичної конференції (м. Харків, 17-19 листопада 2023р.) /гол. ред. Я.В. Тарароєв. Харків: Національний технічний університет «Харківський Політехнічний Інститут», 2023. С. 77–80.

Порохова О.Є. Сутність і проблематика штучного інтелекту. Одеса, 2019, 30 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-03

Як цитувати

Астапова, Т. О., & Ізотова, Л. І. (2025). ВИКОРИСТАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ У ВИКЛАДАННІ ІНОЗЕМНИХ МОВ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Професійно-прикладні дидактики, (1), 34–38. https://doi.org/10.37406/2521-6449/2025-1-5

Номер

Розділ

ОСВІТНІ ІННОВАЦІЇ: ІДЕЇ, РЕАЛІЇ, ПЕРСПЕКТИВИ