СТРУКТУРНО-ФУНКЦІОНАЛЬНА МОДЕЛЬ СИСТЕМИ ФОРМУВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ РЕФЛЕКСІЇ У ПРОЦЕСІ ІНШОМОВНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІОНОМІЧНОГО ПРОФІЛЮ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.37406/2521-6449/2025-1-6

Ключові слова:

педагогічна рефлексія, іноземна мовна підготовка, спеціалісти соціономічного профілю, структурно- функціональна модель, рефлексивне навчання, адаптивні стратегії навчання

Анотація

У статті розглядається предмет педагогічної рефлексії в контексті іншомовної підготовки майбутніх спеціалістів соціономічного профілю, зосереджуючись на розробці єдиної структурно-функціональної моделі. Методом дослідження є запропонована модель, яка інтегрує педагогічну рефлексію в процес вивчення іноземної мови, дозволяючи студентам критично оцінювати свій прогрес у навчанні та професійному зростанні. Методологія дослідження передбачає розробку та поглиблений аналіз ключових структурних компонентів, включаючи навчальне середовище, зміст навчального плану, взаємодію викладача та студента та інтеграцію технологій. Особлива увага приділяється змісту навчальної програми, оскільки вона включає відповідні соціокультурні теми та комунікативні сценарії, які відображають реальні взаємодії, заохочуючи студентів критично запитувати та оцінювати свій досвід навчання. Модель також підтримується такими функціональними механізмами, як безперервні цикли зворотного зв’язку та адаптивні стратегії навчання, які відповідають індивідуальним потребам студентів. Дослідження представляє нові висновки, демонструючи вирішальну роль зміни педагогічної рефлексії у підвищенні рефлексивної компетентності, покращенні володіння мовою та підвищенні культурної обізнаності серед майбутніх спеціалістів із соціономії. Студенти, які займаються рефлексивними практиками, розвивають сильніші навички спілкування, стають більш адаптованими до різноманітних соціальних і культурних середовищ і краще підготовлені до професійних завдань. Ці результати свідчать про те, що інтеграція стратегій рефлексивного навчання у вивчення іноземної мови може значно покращити загальний досвід навчання. Згодом ці результати створюють основу для вдосконалення програми навчання іноземної мови шляхом акцентування уваги на рефлексивних методах, які розвиваються з професійним зростанням. На завершення статті стверджується, що впровадження цієї моделі може призвести до більш ефективного вивчення іноземної мови шляхом сприяння незалежності, критичному мисленню та саморегуляції серед студентів. Стаття також рекомендує подальші дослідження ширшого застосування цієї моделі в інших сферах освіти, а також розширення використання освітніх технологій для підтримки постійного зворотного зв’язку, персоналізованого навчання та рефлексивних практик мовами навчання.

Посилання

Denha N., Kyrylenko K., Syvokhop E., Yermakova S., Stepanchenko N., Bilanych H. Methodical Work as a Means of Developing Professional Reflection of Teachers. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala. 2022. № 14(2). P. 363–392. URL: https://doi.org/10.18662/rrem/14.2/586.

Glazkova I., Khatuntseva S., Yaroshchuk L. Professional Pedagogical Culture: Historical Culturological Aspect. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala. 2020. № 12(3). P. 144–161.

Humeniuk I. M. The structural-functional model of learning of ukrainian language for professional orientations of the future primary school teachers and educators. Scientific Notes of Junior Academy of Sciences of Ukraine. 2022. № 1 (23). P. 13–20. URL: https://doi.org/10.51707/2618-0529-2022-23-02.

Kovalenko E. V., Gubarenko I. V., Kovalenko V. I. A Functional Matrix Approach to Pedagogical Enrichment of the Dispositional Core of Future Specialists’ Experience of Social Interaction. International journal of computer science and network security: IJCSNS. 2022. № 22 (11). P. 255–259.

Kulida O. Pedagogical reflection in the modeling of the purposes of the professional preparation of the future specialists. Scientific Journal of Polonia University. 2020. № 38 (1-1). P. 159–165.

Mukhamedov G., Khodjamkulov U., Shofkorov A., Makhmudov K. Pedagogical education cluster: content and form. ISJ Theoretical & Applied Science. 2020. № 1(81). P. 250 –257.

Mykytyshyn A. Peculiarities of Structural and Functional Model of Professional Foreign Language Training of Future Software Engineers. Ukrainian Journal of Educational Studies and Information Technology. 2018. № 6(1). P. 23–32. URL: https://doi.org/10.32919/uesit.2018.01.03.

Picado-Alfaro M., Loría-Fernández J. R., Espinoza-González J. Teacher reflection on a teachingLearning situation regarding the concept of relation in secondary education. Uniciencia. 2022. № 36(1). P. 14–35.

Stoliarenko O., Stoliarenko O., Oberemok A., Belan T., Piasetska N., Shpylova M. Shaping a Values-Based Attitude toward Human in the Context of Postmodernism via the Structural-Functional Model. Postmodern Openings. 2021. № 12(3). P. 173–189.

Sultanova L., Khomych L., Tsiuniak O., Romaniu O. Structural and functional model of developing pedagogical skills of teachers of economics in Master’s degree programmes. In SHS Web of Conferences (Vol. 104, p. 02013). 2021. EDP Sciences.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-03

Як цитувати

Кравчина, Т. В. (2025). СТРУКТУРНО-ФУНКЦІОНАЛЬНА МОДЕЛЬ СИСТЕМИ ФОРМУВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ РЕФЛЕКСІЇ У ПРОЦЕСІ ІНШОМОВНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІОНОМІЧНОГО ПРОФІЛЮ. Професійно-прикладні дидактики, (1), 39–44. https://doi.org/10.37406/2521-6449/2025-1-6

Номер

Розділ

ОСВІТНІ ІННОВАЦІЇ: ІДЕЇ, РЕАЛІЇ, ПЕРСПЕКТИВИ