ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ АГРОІНЖЕНЕРІЇ

Автор(и)

  • О. І. Мисів Заклад вищої освіти «Подільський державний університет»
  • С. М. Грушецький Заклад вищої освіти «Подільський державний університет» https://orcid.org/0000-0002-0487-6152
  • М. П. Волинкін Заклад вищої освіти «Подільський державний університет» https://orcid.org/0009-0006-4960-8537

DOI:

https://doi.org/10.37406/2521-6449/2025-1-9

Ключові слова:

інформаційно-комунікаційна компетентність, агроінженерія, організаційно-педагогічні умови, сучасні інформаційні технології, цифрова трансформація, автоматизація аграрних процесів, професійна підготовка, ІКТ у навчанні, практичні навички, інтеграція ІКТ в освіту

Анотація

У статті розглядаються основні завдання організаційно-педагогічних умов формування інформаційно-комунікаційної компетентності (ІКК) майбутніх фахівців агроінженерії. В умовах сучасного етапу розвитку аграрного сектора, що характеризується інтенсивним впровадженням новітніх інформаційних технологій, інформаційно-комунікаційні навички стають важливою складовою професійної підготовки агроінженерів. Формування ІКК є необхідною умовою для підготовки фахівців, здатних ефективно використовувати сучасні інформаційні технології в процесах автоматизації, управління аграрними підприємствами, а також в аналізі та обробці даних.Метою дослідження є визначення основних завдань організаційно-педагогічних умов, які сприяють ефективному формуванню інформаційно-комунікаційної компетентності майбутніх фахівців агроінженерії. У рамках цього дослідження передбачається аналіз необхідних складових педагогічного процесу, що включають інтеграцію сучасних інформаційних технологій у навчальний процес, розвиток практичних навичок роботи з ІТ-інструментами, а також удосконалення підходів до організації навчання з урахуванням потреб цифрової трансформації аграрного сектора.Основними завданнями організаційно-педагогічних умов є: інтеграція ІКТ у навчальний процес через застосування сучасних методів і технологій навчання, розвиток практичних навичок роботи з ІТ-інструментами, створення умов для самостійної роботи здобувачів вищої освіти, а також підвищення кваліфікації викладачів у галузі ІКТ. Крім того, акцентується на важливості партнерства з аграрними підприємствами для організації практичної підготовки здобувачів вищої освіти, що дозволяє набувати досвіду роботи з реальними цифровими технологіями.Стаття висвітлює значення формування ІКК для майбутніх агроінженерів як важливої складової їхньої професійної діяльності в умовах цифрової трансформації аграрного сектору та визначає педагогічні стратегії для успішного впровадження цих умов у навчальний процес.

Посилання

Горбаченко Л.І. Методологія формування інформаційно-комунікаційної компетентності студентів аграрних спеціальностей. Наукові записки. 2018. Т. 15. С. 76–83.

Грушецький С.М., Волинкін М.П., Мисів О.І. Організаційно-педагогічні умови формування інформаційно-комунікаційної компетентності майбутніх фахівців агроінженерії. Професійно-прикладні дидактики. 2024. № 2 С. 36–42. URL: https://doi.org/10.37406/2521-6449/2024-1-6.

Грушецький С.М., Мисів О.І. Формування професійної компетентності майбутніх фахівців агроінженерії до експлуатації машин і обладнання. Журнал «Перспективи та інновації науки» (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»). 2024. № 8(42). С. 160–172. URL: https://doi.org/10.52058/2786-4952-2024-8(42)-160-172.

Грушецький С., Мисів О. Модель формування інформаційно-комунікаційної компетентності майбутніх фахівців агроінженерії у професійній підготовці. International Science Journal of Education & Linguistics. 2024. Т. 3, № 2. С. 36–50. URL: https://doi.org/10.46299/j.isjel.20240302.05.

Грушецький С.М., Рудь А.В. Використання досвіду Сполучених Штатів Америки у навчанні здобувачів вищої освіти інженерних спеціальностей в Україні. Проблеми підготовки фахівців-аграріїв у навчальних закладах вищої та професійної освіти. Тернопіль : ФОП Осадца Ю.В. 2020. С. 46–49.

Грушецький С.М., Рудь А.В., Корчак М.М., Замойський С.М., Мисів О.І. Модель формування інформаційно-комунікаційної компетентності у здобувачів вищої освіти (спеціальності «Агроінженерія») в контексті їх професійної підготовки. Професійно-прикладні дидактики. 2024. № 1. С. 36–42. URL: URL: https://doi.org/10.37406/2521-6449/2024-1-6.

Іванова Т.М. Інноваційні підходи до підготовки майбутніх фахівців агроінженерії в умовах цифровізації. Інновації в освіті. 2022. Т. 41, № 1. С. 28–34.

Мартиненко Л.І. Педагогічні умови формування ІКТ-компетентності у вищій аграрній освіті. Освітні технології. 2021. Т. 29, № 3. С. 54–60.

Мельник О.В. Цифрові технології в аграрній освіті: застосування в навчальному процесі. Вища освіта України. 2017. Т. 35, № 2. С. 134–140.

Рибак В.М. Технології дистанційного навчання у підготовці фахівців аграрних спеціальностей. Дистанційна освіта. 2020. Т. 3, № 4. С. 22–26.

Савченко І.В. Розвиток інформаційно-комунікаційних технологій в агроінженерії: актуальні аспекти. Вісник агроінженерії. 2020. Т. 18, № 4. С. 102–109.

Семененко Н.О. Цифрові технології в аграрній освіті: виклики та можливості. Агроінженерія. 2021. Т. 23, № 2. С. 45–52.

Шевченко А.А. Інформаційні системи та технології в аграрному виробництві. Кременчук : КНУ. 2019.

Nikolaenko S., Ivanyshyn V., Shynkaruk V., Bulgakova O., Zbaravska L., Vasileva V., Dukulis I. Integration-lifelong educational space in formation of competent agricultural engineer. Engineering for Rural Development, Jelgava. 2022. № 21. P. 638–644.

Oksana Bulgakova, Lesya Zbaravska, Sergii Hrushetskyi, Ilmars Dukulis. Formation of information-communication competence of the future agricultural engineering specialists at agricultural institutions of higher education. Engineering for Rural Development, Jelgava. 2023. № 24. Р. 674–682.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-03

Як цитувати

Мисів, О. І., Грушецький, С. М., & Волинкін, М. П. (2025). ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ АГРОІНЖЕНЕРІЇ. Професійно-прикладні дидактики, (1), 55–60. https://doi.org/10.37406/2521-6449/2025-1-9

Номер

Розділ

ОСВІТНІ ІННОВАЦІЇ: ІДЕЇ, РЕАЛІЇ, ПЕРСПЕКТИВИ