ВИКОРИСТАННЯ ПРОТИЮЗНИХ ПРИСТРОЇВ З ЕЛЕКТРОПНЕВМАТИЧНИМ КЛАПАНОМ ТА СИСТЕМ КОНТРОЛЮ ЇХ ТЕХНІЧНОГО СТАНУ НА ПАСАЖИРСЬКИХ ВАГОНАХ ВНУТРІШНЬОГО СПОЛУЧЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.37406/2706-9052-2023-1.15Ключові слова:
пасажирський вагон, автогальмівне обладнання, повітророзподільник, модернізація, безпека рухуАнотація
Гарантування безпеки руху поїздів є однією з найважливіших вимог до роботи залізниць України. Серед чинників, що призводять до аварій і катастроф на залізничному транспорті, є несправність або некоректна робота автогальмівного обладнання, що може призвести до тяжких наслідків, як-от травмування людей, а також значних фінансових витрат. Основні причини заклинювання колісних пар пасажирських вагонів пов’язані з несправностями гальмівного обладнання, проведенням неякісного ремонту автогальмівного обладнання, недотриманням умов правильного керування гальмами на шляху прямування та неналежним зчепленням коліс із рейками у процесі гальмування. За результатами проведеного аналізу конструкції автогальмівного обладнання пасажирських вагонів, обладнаних повітророзподільниками ум. № 292 або ум. № 242, вивчення причин і обставин, що призводять до заклинювання колісних пар під час гальмування, розроблено варіант модернізації автогальмівного обладнання для пасажирських вагонів внутрішнього сполучення, обладнаних візками типу КВЗ-ЦНДІ. У разі запропонованої модернізації з установленням протиюзного пристрою інерційної дії на осях колісних пар пасажирських вагонів внутрішнього сполучення, обладнаних візками типу КВЗ-ЦНДІ, та застосуванням перехідного пристрою з електропневматичним вентилем, аналогічним за принципом дії та конструкції електропневматичним вентилям типу ВВ-32, але зі збільшеними внутрішніми каналами, установленого між гальмівним циліндром і повітророзподільником ум. № 292 чи ум. № 242, створюється система запобігання заклинюванню колісних пар вагона під час гальмування. У разі отримання сигналу від протиюзного пристрою колісної пари електропневматичний вентиль короткостроково виконує випуск стисненого повітря з гальмівного циліндра на 2–3 секунди, що протидіє створенню ковзунів на поверхні катання колісної пари.
Посилання
Вплив часу наповнення гальмівного циліндра стиснутим повітрям на гальмівну ефективність пасажирського вагону / Ю.Я. Водянников та ін. Залізничний транспорт України. 2014. № 5. С. 3–8.
Методологія перерахунку гальмівної ефективності одинарного вагона на гальмівну ефективність поїзда / Ю.Я. Водянников та ін. Залізничний транспорт України. 2014. № 2. С. 27–37.
Сили інерції при гальмуванні пасажирського вагона / Ю.Я. Водянников та ін. Залізничний транспорт України. 2014. № 4. С. 3–8.
ГОСТ 34434-2018. Гальмові системи вантажних залізничних вагонів. Технічні вимоги та правила розрахунку / Міждержавна рада зі стандартизації, метрології та сертифікації (МГС), прийнято 30 жовтня 2018 р. (протокол № 113-П). Москва : Стандартінформ, 2018. 28 с.
Гребенюк П.Т. Правила гальмівних розрахунків. Москва : Інтекст, 2004. 112 с.
Тягові розрахунки : довідник / П.Т. Гребенюк та ні. ; за ред. П.Т. Гребенюка. Москва : Транспорт, 1987. 272 с.
ДСТУ ГОСТ 33211:2017. Вагони вантажні. Вимоги до міцності та динамічних якостей (чинний від 1 липня 2017 р.). Видання офіц. Мінськ : Євразійська рада по стандартизації метрології та сертифікації, 2017. 58 с.
Іноземцев В.Г., Гребенюк П.Т. Норми та методи розрахунку автогальм. Москва : Транспорт, 1971. 57 с.
Норми розрахунку та проектування вагонів залізниць МПС колії 1 520 мм (несамохідних) із змінами та доповненнями / ДержНДІВ – ВНДІЖТ. Москва, 1996. 319 с.
Гальмівна ефективність вантажних вагонів. Методологія розрахункових та експериментальних досліджень з використанням математичних моделей та комп’ютерного моделювання : монографія / А.М. Сафронов та ін. Кременчук : ДП «УкрНДІВ», 2018. 173 с.
Дослідження дефектів та пошкоджень несучих систем залізничних напіввагонів : монографія / О.В. Фомін та ін. Київ : ДЕТУТ, 2014. 299 с.
Фомін О.В. Концепція ідеальних кузовів напіввагонів. Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля : науковий журнал. Луганськ : СНУ ім. В. Даля, 2013. № 4 (193). С. 267–271.
Фомін О.В. Теоретичні основи програмного комплексу визначення та використання математичних моделей складових вантажних вагонів. Вісник Кременчуцького національного університету імені Михайла Остроградського : науковий журнал. Кременчук : КДПУ, 2013. Вип. 6 (83). С. 87–91.
ЦВ-0011. Нормативи по гальмам. Київ, 1998. 19 с.
ЦВ-ЦЛ-0013. Інструкція з ремонту гальмівного обладнання вагонів. Київ, 2005. 160 с.
ЦТ-ЦВ-ЦЛ-0015. Інструкція з експлуатації гальм рухомого складу на залізницях України. Київ : Транспорт України, 2002. 143 с.