МАРКЕТИНГОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТI ОРГАНIЧНОГО ВИРОБНИЦТВА В УКРАЇНI
DOI:
https://doi.org/10.37406/2706-9052-2023-1.21Ключові слова:
органічне виробництво, органічна продукція, конкурентоспроможність, державне стимулювання, маркетинг, екопродукціяАнотація
У статті висвітлено переваги розвитку органічного виробництва в Україні та їх доцільність у збільшенні масштабів для попиту, що зростає. Слово “organic” означає, по-перше, пряму користь для здоров’я, по-друге, стосується збереження нашої природи та розумного господарювання. Органічне виробництво мінімально впливає на природу. Тобто все, що росте, розвивається в умовах, максимально наближених до природних. В Україні є всі передумови для розвитку «біологічного» сільського господарства та виробництва екологічно чистої (органічної) продукції. Необхідність упровадження та розвитку органічного виробництва в Україні зумовлена: наявністю високого потенціалу його зростання у зв’язку з вигідним географічним розташуванням; сприятливими умовами та природними ресурсами, а саме: наявність земель сільськогосподарського призначення; щорічне зростання попиту на органічну продукцію як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринку, що сприятиме зміцненню експортного потенціалу України; поліпшення іміджу як виробника й експортера високоякісної органічної продукції; зниження імпортозалежності країни завдяки впровадженню органічного сільського господарства (наприклад, не потрібно імпортувати хімічні засоби захисту, добрива, насіння тощо); створення умов для збереження навколишнього середовища та гарантування екологічної безпеки територій. I саме тому органічне виробництво потребує комплексного підходу до агротехнологій. Стабільне та довгострокове органічне вирощування потребує розумного системного підходу на всіх його етапах – від обробки ґрунту та насіння до живлення та комплексного захисту, беручи водночас до уваги відповідні обмеження. Позитивним моментом є те, що у світі навіть прописують вимоги до пакування органічної продукції, тому екотовари пакують у паперову пакети чи іншу тару, яка підлягає вторинній переробці.
Посилання
Аналіз українського органічного сектору. URL: https://organicinfo.ua/wp-content/uploads/2022/11/Ukrainian-Organic-Sector-Analysis_Oct2022_UA.pdf.
Бойко Л. Органічне виробництво в Україні: перспективний напрям сталого розвитку. Таврійський науковий вісник. Серія «Економіка». 2020. С. 87–95.
Коценко М. Конкурентні переваги в системі забезпечення конкурентоспроможності органічної продукції. Вісник Херсонського державного університету. Серія «Економічні науки». 2021. № 43. С. 44–50.
Куліш Л. Розвиток конкурентоспроможного органічного виробництва в Україні. Інвестиції: практика та досвід. 2019. № 1. С. 42–46.
Міняйло О., Нестерець А. Конкурентне середовище органічних продуктів за умов глобалізації. Євроінтеграція України та економічна безпека. Геополітика України: історія i сучасність. 2020. Вип. 2 (25). C. 195–203.
Органічне виробництво в Україні. URL: https://www.eridon.ua/organichne virobnictvo v ukrayini.
Органічне виробництво в Україні. URL: https://minagro.gov.ua/napryamki/organichne-virobnictvo/organichnevirobnictvo-v-ukrayini.
Органічне – якісно, чесно, смачно! Усе про органічну продукцію в Україні та у світі: зрозуміло, фахово. URL: https://organicinfo.ua/.
Офіційний сайт Федерації органічного руху в Україні. URL: http://organic.com.ua/organichni-produkti.
Про основні принципи та вимоги до органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції : Закон України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/249619#Text.
Пчелянська Г., Головчук Ю. Вплив інституційних факторів на маркетингове ціноутворення органічної продукції. Причорноморські економічні студії. Економіка та управління підприємствами. 2020. Вип. 49. С. 83–87.
Світ Organic: все, що треба знати про органічні продукти та бізнес на них. URL: https://www.epravda.com.ua/publications/2020/12/ 18/669317/.