ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГОВОГО МЕХАНІЗМУ УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ БІОЕКОНОМІКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.37406/2706-9052-2024-1.18

Ключові слова:

біоекономіка, маркетинговий менеджмент, маркетинговий механізм управління, маркетингові інструменти.

Анотація

У статті представлено теоретичне узагальнення та обґрунтування концептуальних положень щодо формування маркетингового механізму управління розвитком біоекономіки. Проаналізовано його основні складові та взаємозв’язки у системі управління. Встановлено, що пов’язана з виробництвом і переробкою біоресурсів на основі застосування біотехнологій. Доведено, що розвиток біоекономіки може забезпечити вирішення багатьох соціально-економічних питань та сталий розвиток економіки країни. Вона є важливим чинником забезпечення стабільного розвитку України у довгостроковій перспективі. Біоекономіка є новою стратегією, основним завданням якої є успішне вирішення проблем сталого економічного, екологічного та соціального розвитку країни. Встановлено, що у сучасних умовах великого значення набуває управління підприємствами на принципах маркетингового менеджменту. Важливим є дослідження організації маркетингового менеджменту як інноваційного підходу до управління розвитком біоекономіки. Це дозволить досягти оптимальної економічної результативності та позитивного соціального ефекту. Доведено, що маркетингове управління є інноваційним підходом до управління підприємствами, які входять у систему біоекономіки. Завданням щодо організації управління розвитком біоекономіки є формування управлінського механізму. Охарактеризовано інструменти організації маркетингового менеджменту, які є важливими засобами маркетингового управління. Визначено цілі і завдання, що вирішуються за допомогою маркетингового механізму управління. Доведено, що важливим завданням щодо організації управління підприємствами є формування управлінського механізму і характеристика його складових. Сформовано концептуальну модель маркетингового механізму управління розвитком біоекономіки. Складовими моделі є пріоритети, цілі, завдання і система інструментів маркетингу які забезпечує їх вирішення.

Посилання

Біловодська О.А. Маркетинговий менеджмент: навчальний посібник. Київ: Знання, 2010. 332 с. https://duikt.edu.ua/uploads/l_112_57191729.pdf.

Білоткач І. А. Маркетинговий механізм виробництва та збуту органічної продукції. Тези доповідей ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції. «Органічне виробництво і продовольча безпека». Житомир: Полісся, 2015. С. 84–88.

http://ir.polissiauniver.edu.ua/bitstream/123456789/5287/1/Organik_2015_84-88.pdf.

Ковальчук С. В. Формування механізму управління аграрним підприємством в умовах міжнародної диверсифікації. Ковальчук, О. М. Ковінько. Вісник Хмельницького національного університету. 2018. № 5 Том 2. с. 7–10. https://elar.khmnu.edu.ua/server/api/core/bitstreams/cc30db6f-39ce-45e4-a2e8-f14595b60cf0/content.

Коноваленко А. С. Концептуальні підходи до визначення сутності поняття «Маркетинговий механізм». Проблеми управління Серія: Економічні науки. Вісник КНУТД. 2019. № 4 (137), с. 73–82. https://doi.org/10.30857/2413-0117.2019.4.7.

Кубишина Н. С., Цапук О. Ю. Концептуальні засади функціонування маркетингового механізму впровадження інноваційних розробок. Економічний вісник Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут». 2014. № 11. С. 356–362. http://nbuv.gov.ua/UJRN/evntukpi_2014_11_57.

Курбацька Л. М. Маркетинговий механізм забезпечення конкурентоспроможності продовольчого ринку. Л. М. Курбацька, Т. В. Ільченко, І. Г. Кожушко. Агросвіт. 2009. № 15. С. 20–23. http://www.agrosvit.info/pdf/15_2009/6.pdf .

Кучер О. В., Єрмаков С. В. Методологія маркетингових досліджень біоекономічних процесів. Подільський вісник: сільське господарство, техніка, економіка. 2023. Випуск 1 (38). с. 132–139. https://doi.org/10.37406/2706-9052-2023-1.19.

Кучер О. В. Біоекономіка як сучасна парадигма економічного розвитку. Економіка і управління бізнесом. 2021. Том 12, № 2. С. 18. http://doi.org/10.31548/bioeconomy2021.02.002.

Ломовських Л. О. Необхідність упровадження маркетингового механізму розвитку інновацій на підприємствах. Економічний аналіз. 2015. Том 19. № 3. С. 52–54.

Маркетинговий менеджмент: навч. посібник О. С. Борисенко, А. В. Шевченко, Ю. В. Фісун, О. М. Крапко. Київ. НАУ, 2022. 204 с.

Світове господарство в умовах глобалізації: монографія С. В. Мочерний, Я. С. Ларіна, С. В. Фомішин. Київ: Ніка-Центр, 2006. 200 с.

Ткаленко С. І. Біоекономіка як пріоритетний напрям сталого розвитку. Вчені записки Університету «КРОК». 2018. № 49. С. 48–54. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2018-49-48-54.

Gołębiewski J. Bioeconomy in Poland: Condition and potential for development of the biomass market. European Association of Agricultural Economists (EAAE) 150th Seminar, October 22-23, 2015. Edinburgh, Scotland. http://doi.org/10.22004/ag.econ.212646.

Kotler P., Keller K. Marketing Management. Pearson Prentice Hall, Business & Economics. 816 p.

Kucher O., Prokopchuk L., Zabolotnyy S. Formation of the Development Strategy for the Bioeconomy in Ukraine. Proceedings of the 2020 International Scientific Conference “Economic Sciences for Agribusiness and Rural Economy”. Warsaw, 21–22 September. 2021. 4, 78–83. https://doi.org/10.22630/ESARE.2020.4.10.

Kucher O., Butorina V., Pustova N., Pustova Z., Tkach O. The role of biomass in the bioeconomic policy of Ukraine and its legal regulation. Economic Sciences for Agribusiness and Rural Economy, 2020. 4, 84–91. https://doi.org/10.22630/ESARE.2020.4.11.

Kucher O., Hutsol T., Glowacki S., Andreitseva I., Dibrova A., Muzychenko A. Energy Potential of Biogas Production in Ukraine. MDPI Proceedings Journals Energies. 15 (5), 2020. 1710. https://doi.org/10.3390/en15051710 https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=55790705300.

Łuczka W. Green economy and bioeconomy concepts in the context of sustainable development. Theoretical and methodological problems. Ekonomia i środowisko. 2018, 4(67), 8–22 http://www.ekonomiaisrodowisko.pl/uploads/eis67 pdf.

Wicki L., Wicka A. Вioeconomy sector in Poland and its importance in the economy. Proceedings of the 2016 International Conference “Economic science for rural development”. Jelgava, LLU ESAF, 2016. 41, 219–228. https://llufb.llu.lv/conference/economic_science_rural/2016/Latvia_ESRD_41_2016-219-228.pdf.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-03-21