ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.37406/2521-6449/2023-1-2Ключові слова:
комунікативна компетентність, здобувачі вищої освіти, дистанційне навчанняАнотація
У статті визначено зміст поняття «дистанційного навчання» та розглядається питання щодо формування комунікативної компетентності у здобувачів вищої освіти в умовах дистанційного навчання. Впровадження дистанційного навчання на даний час і в сьогоднішніх обставинах в яких ми перебуваємо є одним із шляхів модернізації вищої освіти. Розглянуто такі поняття як «дистанційне навчання» та «компетентність». Визначено проблеми, які виникли на початку запровадження дистанційного навчання в закладах вищої освіти. Однією із адаптаційних переваг дистанційного навчання є проведення частих масштабних онлайн-зустрічей зі здобувачами. Розглянуто та проаналізовано статті вітчизняних та зарубіжних науковців з питань дистанційної освіти та формування комунікативної компетентності у здобувачів вищої освіти. З’ясовано, що основними факторами, які впливають на формування комунікативної компетентності здобувачів вищої освіти є професійна спрямованість, гуманістичний стиль спілкування та орієнтація на культурологічний аспект. Охарактеризовано вимоги до науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти з метою формування комунікативної компетентності у майбутніх фахівців. Підкреслено та обґрунтовано актуальність впровадження дистанційного навчання в освітній процес. Зроблено акцент на синхронному та асинхронному режимах дистанційного навчання. Розкрито сутність комплексного навчання. Досліджено переваги та недоліки дистанційного навчання. Розглянуто процес організації навчальної діяльності в мережі інтернет. У статті наголошується на тому, що формування комунікативних компетентностей здобувачів вищої освіти в умовах дистанційного навчання забезпечують такі види діяльності викладача як, сприяння адаптації здобувачів, встановлення комунікативних зв’язків, діагностика навчальних досягнень, використання різноманітних дидактичних методів задля розвитку індивідуальних якостей здобувача. Представлено освітні платформи для організації дистанційного навчання на платформі «Moodle».
Посилання
Вдовіна О. Особливості формування комунікативної компетенції іноземних студентів. Молодий вчений. 2019. № 5, С. 47–50.
Галицька M. Складові комунікативної компетентності студентів вищих навчальних закладів. Навчальний дискурс. 2015. № 2. С. 39–48.
Кравченко-Дзондза О. (2014). Формування комунікативної компетенції студентів у процесі вивчення культурологічних дисциплін. Актуальні питання гуманітарних наук. 2014. № 10. С. 205–208.
Пассов Є. Комунікативний метод навчання іншомовному мовленню. Київ : 2001.
Словник іншомовних слів / Уклад.: С. М. Морозов, Л. М. Шкарапута. – К.: Наукова думка, 2000. 680 с.
Словник української мови: в 11 т. / [ред. колег. І. К. Білодід (голова) та ін.]. – К.: Наукова думка, 1970 – 1980. – Т. 4: І – М / [ред. А. А. Бурячок, Г. М. Гнатюк, П. П. Доценко]. – К.: Наукова думка, 1973. – 840 с.
Prokopenko I. (). Higher Education Institutions in Ukraine during the Coronavirus, or COVID-19, Outbreak: New Challenges vs New Opportunities, Revista. Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, 2020. 12(1), 130–135.
Watts L. Synchronous and Asynchronous Communication in Distance Learning: A Review of the Literature. Journal Articles; Information Analyses; Reports-Research, 2016. р. 10.