ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ АГРОІНЖЕНЕРІЇ

Автор(и)

  • С. М. Грушецький Заклад вищої освіти «Подільський державний університет» https://orcid.org/0000-0002-0487-6152
  • М. П. Волинкін Заклад вищої освіти «Подільський державний університет» https://orcid.org/0009-0006-4960-8537
  • О. І. Мисів Заклад вищої освіти «Подільський державний університет»

DOI:

https://doi.org/10.37406/2521-6449/2024-2-5

Ключові слова:

інформаційно-комунікаційна компетентність, агроінженерія, організаційно-педагогічні умови, навчальний процес, інтеграція технологій, електронні ресурси, дистанційне навчання, інтерактивні методи, критичне мислення, професійна підготовка, освітнє середовище, конкурентоспроможність випускників

Анотація

У статті розглядаються організаційно-педагогічні умови формування інформаційно-комунікаційної компетентності майбутніх фахівців агроінженерії. Визначені ключові аспекти, що впливають на розвиток цієї компетентності, зокрема: інтеграція сучасних інформаційних технологій у навчальний процес, створення сприятливого освітнього середовища, розвиток критичного мислення та навичок роботи в команді. Метою цього дослідження є вивчення та аналіз організаційно-педагогічних умов, які сприяють формуванню інформаційно-комунікаційної компетентності (ІКК) майбутніх фахівців агроінженерії. Основні завдання, що випливають із цієї мети, включають: визначення ключових компонентів ІКК, оцінку існуючих навчальних програм, виявлення ефективних методів навчання, розробку рекомендацій, оцінку впливу на готовність до професії. Акцентується увага на важливості практичного використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні агроінженерії, що сприяє підвищенню якості освіти та конкурентоспроможності випускників на ринку праці. У статті наведено рекомендації щодо впровадження інтерактивних методів навчання, використання електронних ресурсів і платформ для дистанційного навчання, а також зазначено важливість професійної підготовки викладачів. Результати дослідження можуть бути корисними для освітніх установ, що готують спеціалістів у сфері агроінженерії, а також для розроблення нових програм навчання, орієнтованих на сучасні вимоги ринку праці.

Посилання

Гавриляк Л. Ю. Комунікативна компетентність як складова професійної підготовки сучасного фахівця. Науковий журнал «ΛΌГOΣ. Мистецтво наукової думки». 2019. № 3, С. 10–73.

Герасимчук Т. В. Формування професійної іншомовної компетентності майбутніх інженерів автомобільно-дорожньої галузі з використанням інформаційних технологій : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.04. Херсон, 2016. 20 с.

Грушецький С. М. Рудь А. В. Використання досвіду Сполучених Штатів Америки у навчанні здобувачів вищої освіти інженерних спеціальностей в Україні. Проблеми підготовки фахівців-аграріїв у навчальних закладах вищої та професійної освіти. Тернопіль : ФОП Осадца Ю.В., 2020. С. 46–49.

Грушецький С., Рудь А., Корчак М. Застосування інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні експлуатації машин і обладнання здобувачів вищої освіти інженерних спеціальностей. Сучасні тенденції забезпечення якості підготовки фахівців: проблеми та шляхи їх вирішення в умовах глобалізації та євроекономічної інтеграції : монографія / за заг. ред.: В.В. Іванишин. Херсон : Олді+, 2022. С. 235–242.

Дубич К. В. Особистісно орієнтоване виховання студентів в умовах соціокультурного середовища вищого навчального закладу : дис. канд. пед. наук : 13.00.07. Луганськ, 2007. 297 с.

Касярум К. В. Комунікативні аспекти професійної діяльності викладача вищої школи: методичні рекомендації. Черкаси : Вид. від. ЧНУ імені Богдана Хмельницького, 2011. 106 с.

Коновальчук С. А. Педагогічні умови формування професійної іншомовної компетентності майбутніх студентів журналістів : матеріали ХІV Міжнародної наукової інтернет-конференці Advanced Technologies Of Science And Education, 19-21 квітня 2018 року.

Литвин А. В. Методологічні засади поняття «педагогічні умови», Педагогіка і психологія професійної освіти. 2013. № 4. С. 43–63.

Міхнюк М. І. Теоретичні і методичні основи розвитку професійної культури викладачів спеціальних дисциплін будівельного профілю : дис. … докт. пед. наук : 13.00.04. Київ, 2016. 652 с.

Овчаренко Л. Р. Формування іншомовної комунікативної компетентності студентів немовних спеціальностей. Професійна освіта: проблеми і перспективи. 2016. Вип. 11. С. 104–110.

Поліщук А. В. Особливості формування іншомовної комунікативної компетентності майбутніх інженерів агропромислового комплексу. Електронний науковий журнал «Перспективи та інновації науки» Серія «Психологія», Серія «Педагогіка», Серія «Медицина». 2022. № 2(7). С. 542–554.

Різник В. В., Різник Н. А. Технологічні аспекти формування готовності майбутніх педагогів професійного навчання до професійної діяльності. Теоретична і дидактична філологія. 2017. Вип. 24. С. 155–165.

Шапран Ю. П. Педагогічні умови формування професійної компетентності майбутніх учителів природничих спеціальностей в умовах інноваційного освітнього середовища. Професійна освіта: методологія, теорія та технології. 2018. Вип. 7/1. С. 274–291.

Integration-lifelong educational space in formation of competent agricultural engineer / Nikolaenko S., Ivanyshyn V., Shynkaruk V., Bulgakova O., Zbaravska L., Vasileva V., Dukulis I. Engineering for Rural Development. Jelgava, 2022, 21. Р. 638–644.

Oksana Bulgakova, Lesya Zbaravska, Sergii Hrushetskyi, Ilmars Dukulis. Formation of information-communication competence of the future agricultural engineering specialists at agricultural institutions of higher education. Engineering for Rural Development. Jelgava, 2023, 24, Р. 674–682.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-30

Як цитувати

Грушецький, С. М., Волинкін, М. П., & Мисів, О. І. (2024). ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ АГРОІНЖЕНЕРІЇ. Професійно-прикладні дидактики, (2), 31–36. https://doi.org/10.37406/2521-6449/2024-2-5

Номер

Розділ

СВІТОВІ ТЕНДЕНЦІЇ ТА ВІТЧИЗНЯНІ ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ВИЩОЇ ОСВІТИ