ВІРТУАЛЬНІ ЛАБОРАТОРІЇ ЯК ІНСТРУМЕНТ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ У СФЕРІ ЕНЕРГЕТИКИ
DOI:
https://doi.org/10.37406/2521-6449/2024-2-11Ключові слова:
віртуальні лабораторії, енергетика, цифрові симуляції, інтерактивне навчання, освітні технологіїАнотація
Стаття присвячена дослідженню ролі та переваг віртуальних лабораторій у підготовці майбутніх фахівців у сфері енергетики. Віртуальні лабораторії, які використовують сучасні технології, такі як віртуальна реальність (VR), доповнена реальність (AR) та 3D-моделювання, стали ефективним інструментом для створення безпечного та інтерактивного навчального середовища. Основною метою дослідження є обґрунтування того, як ці цифрові середовища сприяють розвитку професійних навичок, дозволяючи студентам набувати досвід роботи з моделями енергетичних систем без потреби в дорогому обладнанні та спеціальних приміщеннях. Використання інтерактивних лабораторій дає змогу студентам досліджувати, експериментувати й тестувати свої гіпотези в реалістичних умовах, що допомагає ефективно засвоювати матеріал. Це також сприяє розвитку критичного мислення, адже студенти можуть випробовувати різні сценарії та методи вирішення проблем без ризику для власної безпеки чи обладнання. Інтерактивні середовища, такі як Labster, PhET та NI Multisim, пропонують широкий вибір експериментів і завдань, які дозволяють студентам глибше зануритися у процес навчання та вдосконалювати практичні навички у різних аспектах енергетики. Крім того, віртуальні лабораторії підвищують доступність освіти, оскільки студенти можуть навчатися в зручний для них час і з будь-якої локації. Це особливо корисно для навчальних закладів, які стикаються з обмеженими ресурсами для обладнання фізичних лабораторій. Дослідження підкреслює економічні переваги віртуальних лабораторій, зокрема зменшення витрат на оновлення обладнання та зниження використання витратних матеріалів. Окрім економії ресурсів, цифрові симуляції відповідають сучасним вимогам ринку праці. Завдяки інтерактивним лабораторіям студенти можуть працювати з найновішими розробками в галузі енергетики, що підвищує їхню конкурентоспроможність на ринку праці. Впровадження віртуальних лабораторій у навчальні програми сприяє формуванню у випускників аналітичних і практичних навичок, що є надзвичайно важливими у сучасному швидкозмінному енергетичному середовищі.
Посилання
Вернік Ю. В. Деякі аспекти організації віртуальної наукової лабораторії. Українська біографістика. 2015. № 12. С. 377–391.
Дуганець В. І., Федірко П. П., Оленюк О. А. Особливості інтеграції віртуальних симуляторів у навчальний процес. Професійно-прикладні дидактики. 2023. № 1. С. 23–28.
Лопатюк С. П. Віртуальні лабораторні роботи з комп’ютерної графіки та 3d-моделювання. Водний транспорт. 2023. № 1(37). С. 222–229.
Cabural A. B. Enhancing conceptual understanding of electricity and magnetism through VR simulations. International journal of current science research and review. 2024. Vol. 07, no. 10. P. 7909–7917.
Flowers L. O. Virtual Laboratories in STEM. International journal of science and research archive. 2024. Vol. 12, no. 2. P. 1573–1576.
Investigating the value of immersive virtual reality tools for organizational training: an applied international study in the biotech industry / S. Baceviciute et al. Journal of computer assisted learning. 2021. Vol. 38, no. 2. P. 470–487.
Keddi D., Frerich S. Enhancing engineering education by virtual laboratories. Cross reality and data science in engineering. Cham, 2020. P. 359–365.
Sellberg C., Nazari Z., Solberg M. Virtual laboratories in STEM higher education: a scoping review. Nordic journal of systematic reviews in education. 2024. Vol. 2. P. 58–75.
Virtual laboratories for education in science, technology, and engineering: a review / V. Potkonjak et al. Computers & education. 2016. Vol. 95. P. 309–327.
Wieman C. E., Adams W. K., Perkins K. K. PHYSICS: phet: simulations that enhance learning. Science. 2008. Vol. 322, no. 5902. P. 682–683.