A FOREIGN LANGUAGE IN THE PROCESS OF STUDYING VETERINARY PHARMACOLOGY BY FUTURE DOCTORS OF VETERINARY MEDICINE

Authors

DOI:

https://doi.org/10.37406/2521-6449/2023-1-8

Keywords:

veterinary pharmacology, teaching, modern trends, foreign language, mobility, partners

Abstract

The impact of the war on education in our country is an issue that needs analysis and discussion, as the cultural future of the country as a whole and future generations depends on it. Today, the knowledge of foreign languages is, first of all, the key to success and new opportunities that open up to a person and make his physical and spiritual world much better, more interesting, and, in the conditions of globalization processes taking place in the modern world society, it is simply a necessary component of the professional activity of a specialist at any level, in any field. The rapid flow of the flow of society, associated with the educational and economic situation, the development of advanced technologies, the modernity of each in particular, which requires new, more adapted, integrated, mobile requirements for the professional training of future specialists from various specialties and the timeliness of the veterinary direction. Today, in the conditions of war, graduates of agricultural educational institutions who are capable of revealing their own potential and self-realization are valuable. Therefore, scientific and pedagogical workers face a great responsibility and the ability to apply professional skills and knowledge, to choose the right algorithm of mastery of information presentation and approach to each future specialist. Because, thanks to the teacher, the country receives self-sufficient, competitive and self-confident specialists.

References

Батечко Н.Г. Підготовка викладачів вищої школи в умовах магістратури: теоретико-методологічні засади: монографія. Едельвейс, 2014. 708 с.

Корсак К.В. Світова вища освіта. Порівняння і визнання закордонних кваліфікацій і дипломів: монографія. Арго, 1997. 207 с.

Про вищу освіту № 1556-VII [Текст] : [закон України : офіц. текст: за станом на 1 липня 2014 року]. К.: Голос України, 2004. № 35-36 (499-500). 64 с.

Про ветеринарну медицину [Текст] : [закон України : офіц. текст: за станом на 15 січня 2014 року]. Паливода А. В., 2014. 92 с.

Береза В. І. Методика навчання ветеринарних дисциплін. Аграрна освіта, 2009. 193 с.

Кваша С.М. Положення про організацію освітнього процесу в Національному університеті біоресурсів і природокористування України. ЦП «Видавничий центр НУБіП України» 2015. 47 с.

Лашкул В. А. 16Аналіз процесу навчання майбутніх лікарів ветеринарної медицини у вищому аграрному закладі освіти в аспекті формування професійно-етичної компетентності. Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. Серія: Педагогіка, психологія, філософія 2015. Вип. 208 (2). С. 156-172

Александрова А. В. Формування сучасного глобального світогляду студентів медичних вищих навчальних закладів. Науковий вісник Харківський національний медичний університет

Горбань О.Д. Інтегрований підхід до вивчення іноземної мови у ЗВО. Вісник університету імені Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і психологія». Педагогічні науки. 2020 № 1(19). С. 144–148.

Панасенко Є.О. До проблеми професійної англомовної комунікації публічних управлінців в Україні. Держава та регіони. Сер. Державне управління. 2018. Вип. 1. С. 205–208.

Published

2023-12-29

How to Cite

Tokarchuk, T. S. (2023). A FOREIGN LANGUAGE IN THE PROCESS OF STUDYING VETERINARY PHARMACOLOGY BY FUTURE DOCTORS OF VETERINARY MEDICINE. Professional and Applied Didactics, (1), 45–47. https://doi.org/10.37406/2521-6449/2023-1-8

Issue

Section

CURRENT METHODS - EFFECTIVE PRACTICE