ОРГАНІЗАЦІЯ ВИКЛАДАННЯ КУРСУ «ДІЛОВІ КОМУНІКАЦІЇ» У ВИЩІЙ ШКОЛІ НА ПРИНЦИПАХ ФУНКЦІЙНО-ДІЯЛЬНІСНОГО ПІДХОДУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.37406/2521-6449/2025-1-14

Ключові слова:

ділові комунікації, функційно-діяльнісний підхід, інтерактивні методи навчання, компетенції, комунікативна культура, активні методи навчання

Анотація

Високі вимоги до системних змін, які ставить сьогодення перед вищою школою до підготовки майбутніх фахівців зумовлені насамперед потребою сучасного суспільства у спеціалістах, компетентних не тільки у своїй професійній галузі.Адже практично будь-яка сфера потребує від рядового працівника або керівника універсальних комунікаційних навичок, зокрема навичок спікера, модератора або навіть медіатора в ділових взаєминах.Стаття присвячена проблемі викладання навчальної дисципліни «Ділові комунікації» здобувачам освітнього рівня «магістр» у Закладі вищої освіти «Подільський державний університет». Автор презентує власний досвід роботи над курсом із магістрантами різних спеціальностей, оскільки лінгвометодична проблема залишається невичерпною, адже зумовлена тим, що саме методи визначають технології навчання, які зазнають змін відповідно до вимог часу. Окрім того, актуальність теми ґрунтується на об’єктивній потребі ефективного формування належної комунікативної культури майбутніх фахівців; необхідності обґрунтування теоретичних і методичних засад становлення мовної особистості, у якій галузі вона б не працювала; розробках науково-методичного забезпечення, що відповідає чинним навчальним програмам та передбачає практичну реалізацію дидактичних принципів навчання.Практичне значення розвідки базується на тому, що запропоновано апробацію системи функційно-діяльнісного підходу, який чітко спрямований на формування комунікативної культури здобувачів другого рівня освіти; презентовані методичні прийоми, що ґрунтуються на активних методах навчання з використанням новітніх освітніх технологій. Теоретичні положення та практичні результати дослідження можуть бути використані для покращення академічної підготовки спеціалістів широкого профілю. Окремі положення можуть бути застосовані для укладання навчально-методичних посібників, підготовки різного роду засобів навчання, навчально-нормативної документації тощо.

Посилання

Княжева І.А. Системно-діяльнісний підхід до організації навчального процесу в умовах модернізації вищої освіти. Наука і освіта. 2019. № 7/8. С. 25–27.

Кудря М.М. Кейс-метод як засіб ефективного вивчення іноземної мови URL: https://www.academia.edu/89102997/%D0%9A%D1%83%D0%B4%D1%80%D1%8F_%D0%A2%D0%95%D0%97%D0%9 (дата звернення: 28.01.2025).

Максимець О.М. Формування мовнокомунікативних навичок у процесі підготовки майбутніх фахівців. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2022. Вип. 84. С. 181–186.

Методичні рекомендації щодо розроблення стандартів вищої освіти URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/ vishcha-osvita/proekty%20standartiv%20vishcha%2 (дата звернення: 02.01.2025).

Назаренко І.О. Функціонально-діяльнісний підхід при викладанні дисципліни «Академічне письмо та риторика» здобувачам ступеня доктора філософії. Сучасна освіта України: проблеми, досвід, перспективи. Монографія / за заг. ред.

В. В. Іванишин. Кам’янець-Подільський. Заклад вищої освіти «Подільський державний університет». Рига, Латвія : Baltija Publishing. 2024. С. 302 – 311. DOI: https://doi.org/10.30525/978-9934-26-422-1-30.

Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти. Постанова КМУ № 1392 від 23.11.11. URL: рокуhttps://osvita.ua/legislation/Ser_osv/28030/ (дата звернення: 17.01.2025).

Сарапулова Є. Г., Панченко Т.Д. Самопізнання та етика спілкування як засоби формування комунікативних вмінь у представників молодого покоління. Педагогіка толерантності. 2008. № (45). С. 57–65.

Серебрянська І.М. «Основи академічного письма» в закладах вищої освіти: міждисциплінарне спрямування. Educological discourse, 2021, No 1(32). С. 87–100. URL: https://www.researchgate.net/publication/349663513_Osnovi_ akademicnogo_pisma_v_zakladah_visoi_osviti_mizdisciplinarne_spramuvanna (дата звернення: 18.01.2025).

Стойка О. Я., Веремієнко В. О. Роль ІКТ у формуванні професійних компетентностей майбутніх викладачів ЗВО.

Інноваційна педагогіка. 2023. Вип. 56. Т. 1. С 221–224. URL: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/bitstream/lib/49839/1/46.pdf. (дата звернення: 08.01.2025).

Освітньо-професійні програми 2024 р. (проєкти). Заклад вищої освіти «Подільський державний університет».

URL: https://pdatu.edu.ua/vidomosti-pro-osvitni-programi-yaki-realizuyutsya-v-universiteti.html?view=article&id=2051&catid=2. (дата звернення: 08.01.2025).

Stadnichenko O., Stasyk M., Shulha O., Nazarenko I. Interaction of cultural and linguistic aspects of Ukrainian philology: modern vectors of scientific discourse. Synesis. Brasil. Rio de Janeiro : Universidade Católica de Petrópolis. 2024. V. 16, n. 3. Р. 169-188. URL: https://seer.ucp.br/seer/index.php/synesis/article/view/3129/3808 (дата звернення: 05.01.2025).

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-03

Як цитувати

Назаренко, І. О. (2025). ОРГАНІЗАЦІЯ ВИКЛАДАННЯ КУРСУ «ДІЛОВІ КОМУНІКАЦІЇ» У ВИЩІЙ ШКОЛІ НА ПРИНЦИПАХ ФУНКЦІЙНО-ДІЯЛЬНІСНОГО ПІДХОДУ . Професійно-прикладні дидактики, (1), 81–85. https://doi.org/10.37406/2521-6449/2025-1-14

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ МЕТОДИКИ – ЕФЕКТИВНА ПРАКТИКА