ОСВОЄННЯ СТРАТЕГІЙ ЧИТАННЯ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДО МІЖНАРОДНИХ ІСПИТІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.37406/2521-6449/2025-2-9

Ключові слова:

міжнародні мовні іспити, стратегії читання, перегляд, сканування, визначення ключових слів

Анотація

У сучасному глобалізованому та тісно взаємопов’язаному світі міжнародні іспити з англійської мови, такі як IELTS, TOEFL та FCE, виконують функцію широко визнаних і стандартизованих інструментів оцінки рівня володіння іноземною мовою. Ці іспити є не лише показником мовних знань, а й важливими етапами для здобуття вищої освіти, професійного працевлаштування та сприяння міжнародній мобільності. Серед різних компонентів цих тестів секція Reading (читання) відіграє ключову роль, адже вона оцінює не тільки здатність кандидата розуміти тексти на буквальному рівні, а й його вміння аналітично обробляти інформацію, критично інтерпретувати складні аргументи, визначати логічні зв’язки у тексті та застосовувати вищі когнітивні навички критичного мислення під час осмислення та оцінювання письмових матеріалів.Актуальність цього дослідження визначається специфічними характеристиками текстів, що використовуються в зазначених іспитах. Вони часто відзначаються високим когнітивним навантаженням, жанровою різноманітністю та специфічними лексичними й граматичними особливостями, що відображають як академічні, так і реальні життєві контексти. Наприклад, тексти для IELTS поєднують академічні та загальні теми, матеріали TOEFL взяті з університетських підручників і академічних дискусій, тоді як тексти FCE адаптовані з газет, журналів і художніх джерел. Тому опанування стратегій академічного читання – таких як skimming (швидке переглядове читання), scanning (пошук конкретної інформації), парафразування та висновки на основі контексту – є не лише необхідною умовою успішного проходження іспитів, а й критично важливим чинником розвитку універсальних навичок обробки інформації, що знадобляться в майбутній академічній, професійній та практичній діяльності.Основна мета цієї статті – обґрунтувати значущість секції Reading у міжнародних іспитах з англійської мови, зокрема IELTS, TOEFL та FCE, а також проаналізувати стратегії та методики, які сприяють підвищенню ефективності виконання завдань у цій сфері. Дослідження структури текстів, складності лексики та когнітивних вимог завдань дозволяє виявити, як цілеспрямоване навчання стратегіям читання може покращити розуміння текстів, сприяти самостійному навчанню та підтримувати розвиток аналітичних і оцінювальних навичок високого рівня. Зрештою, усвідомлене і стратегічне опанування секції Reading дає змогу кандидатам не лише успішно складати іспити, а й впевнено працювати з академічними текстами, професійними документами та різноманітними письмовими матеріалами англійською мовою.

Посилання

Пастушенко О. А. Методи формування навичок пошукового читання (scanning) та переглядового читання (skimming). 7th International Scientific and Practical Conference “Challenges in science of nowadays”, 26–28 November 2020, Washington, USA. Washington: 2020. С. 717–720.

Семеног О., Фаст О. Академічне письмо. Суми: СумДПУ, 2016. 120 с.

Aritonang I. R., Lasmana S., Kurnia D. The analysis of skimming and scanning technique to improve students in teaching reading comprehension. Jakarta: Journal of English Language Teaching and Linguistics, 2018. № 2. P. 10–15.

Asmawati A. The effectiveness of skimming-scanning strategy in improving students’ reading comprehension at the second grade of SMK Darussalam Makassar. Makassar: ETERNAL, 2015. 15 p.

Conti G. Why reading comprehension tasks can be detrimental to L2-reading skills development. Milan: Gianfranco Conti’s Blog, 2015. 8 p.

Dreyer C., Nell W. Teaching reading strategies in the second language classroom. Pretoria: Reading in a Foreign Language, 2003. № 2. P. 17–23.

Fauzi I. The effectiveness of skimming and scanning strategies in improving comprehension and reading speed rates to students of English study programme. Bandung: Register Journal, 2018. № 8. P. 17–20.

Grellet F. Developing reading skills: A practical guide to reading comprehension exercises. Cambridge: Cambridge University Press, 1981. 200 p.

Ngoc D. T. Running head: Skimming and scanning to improve reading. Ho Chi Minh City: Journal of English Language Teaching and Linguistics, 2015. № 12. P. 10–16.

Nuttall C. Teaching reading skills in a foreign language. London: Heinemann, 1996. 180 p.

Wisudaningsih E. T., Fatmawati R. Exploring how skimming and scanning fosters EFL students’ reading comprehension through flipped learning. Jakarta: Journal of English Language Teaching and Linguistics, 2022. № 7. P. 10–12.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-28

Як цитувати

Гуменюк, І. І. (2025). ОСВОЄННЯ СТРАТЕГІЙ ЧИТАННЯ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДО МІЖНАРОДНИХ ІСПИТІВ. Професійно-прикладні дидактики, (2), 58–63. https://doi.org/10.37406/2521-6449/2025-2-9

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ МЕТОДИКИ – ЕФЕКТИВНА ПРАКТИКА