КЕЙС-МЕТОД У НАВЧАННІ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ: РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ ТА ПРОФЕСІЙНОЇ КОМУНІКАЦІЇ У СТУДЕНТІВ СПЕІЦАЛЬНОСТІ «АГРОНОМІЯ»
DOI:
https://doi.org/10.37406/2521-6449/2025-2-10Ключові слова:
ESP, студенти-агрономи, кейс-метод, критичне мислення, професійна комунікація, проблемно-орієнтоване навчання, колаборативне навчанняАнотація
У статті досліджується використання кейс-методу в навчанні англійської мови за професійним спрямуванням (ESP) для студентів 3 курсу спеціальності «Агрономія» з акцентом на розвиток критичного мислення, командної роботи й професійної комунікації. В умовах глобалізації й інтеграції України в міжнародний науково-освітній простір володіння англійською мовою стає необхідним для майбутніх агрономів, оскільки забезпечує доступ до світових знань, участь у професійних дискусіях та ефективне розв’язання виробничих завдань.У дослідженні впроваджено професійно орієнтовані кейс-сценарії, що відображають реальні агрономічні проблеми: пошкодження пшениці шкідниками, дефіцит мінеральних добрив та екологічні виклики, зокрема забруднення води. Студенти працювали в парах або малих групах, аналізували проблеми, оцінювали альтернативні рішення, аргументували свої пропозиції англійською мовою та презентували результати. Кейс-завдання поєднали мовну підготовку з розвитком професійної компетентності, сприяючи формуванню аргументаційних, аналітичних і комунікативних умінь.Навчальний процес структуровано за етапами: підготовка, ознайомлення з кейсом, групова робота, презентація результатів і рефлексія. Спостереження й відгуки студентів засвідчили високий рівень залученості, мотивації та зростання навичок критичного мислення, співпраці й професійної англомовної комунікації. Студенти відзначили актуальність завдань для реальних виробничих ситуацій і цінність дискусій, рольових ігор і дебатів для розуміння комплексності агрономічних рішень.У статті подано рекомендації щодо впровадження кейс-методу в навчанні ESP: адаптація кейсів до місцевого аграрного контексту, інтеграція активних методів навчання, використання портфоліо для оцінювання результатів і розроблення міждисциплінарних завдань, що поєднують агрономію, екологію й економіку. Зроблено висновок, що кейс-метод є ефективним педагогічним інструментом для формування професійної компетентності та критичного мислення студентів-агрономів, а також для підвищення мотивації й розвитку практичних мовних умінь англійською.
Посилання
Дмитренко Н., Франчук Н. Розвиток навичок критичного мислення учнів ЗЗСО на уроках англійської мови. Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training: Methodology Theory Experience Problems. 2024. № 73. С. 79–86.
Дуброва О. М., Сахнюк Т. В. Розвиток навичок критичного мислення сучасних студентів – представників покоління Z: інтерактивні практики. Інноваційна педагогіка. 2024. Вип. 72. С. 61–66. https://doi.org/10.32843/2663-6085-2024-72-12.
Калиняк Б., Морська Н. Розвиток критичного мислення на заняттях англійської мови за професійним спрямуванням у закладах вищої освіти технічного профілю. Наукові записки. Серія «Філологічні науки». 2020. Вип. 187. С. 660–665. URL: https://journals.indexcopernicus.com/api/file/viewByFileId/1246980.pdf.
Коротка Н., Підколесна Л. Формування технологій критичного мислення при навчанні англійської мови в немовному виші. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологія». 2022. Т. 16, № 84. С. 99–102. URL: https://journals.oa.edu.ua/Philology/article/view/3770.
Лук’яненко В. В., Вадська С. В., Корбут О. Г. Розвиток навичок критичного мислення студентів засобами проєктного навчання на заняттях з англійської мови професійного спрямування. Європейські орієнтири розвитку України в умовах війни та глобальних викликів ХХІ століття: синергія наукових, освітніх та технологічних рішень : матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. / за ред. С. В. Ківалова. Одеса : Юридика, 2023. Т. 1. С. 691–693. URL: https://hdl.handle.net/11300/27685.
Макарова О. Розвиток критичного мислення як активний метод навчання англійської мови (на прикладі підготовки студентів закладів вищої освіти морського спрямування). Молодий вчений. 2020. № 2(78). С. 127–130.
Мудра С. В. Я. Інтеграція елементів критичного мислення в навчання англійської мови студентів нефілологічних факультетів. Педагогічна академія: наукові записки. 2025. № 17.
Терно С. О. Теорія розвитку критичного мислення (на прикладі вивчення історії). Запоріжжя : Запорізький національний університет, 2011. 356 с.
Тягло О. В. Критичне мислення : навчальний посібник. Харків : Видавнича група «Основа»: «Тріада+», 2008. 240 с.
Шепель М. Є., Новаченко І. Г. Розвиток навичок критичного мислення у здобувачів економіко-управлінських спеціальностей на заняттях з іноземної мови. Наукові записки. Серія «Педагогічні науки». 2024. № 213. С. 255–260. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2024-1-213-255-260.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.







