ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ: З ДОСВІДУ ВИКЛАДАННЯ ФОНЕТИКИ СТУДЕНТАМ, ЯКІ СПЕЦІАЛІЗУЮТЬСЯ НА ФІЛОЛОГІЇ ТА ПЕРЕКЛАДІ
DOI:
https://doi.org/10.37406/2521-6449/2025-2-11Ключові слова:
дистанційне навчання, фонетика, стандартна американська англійська, загальноприйнята вимова, філологія, перекладознавство, онлайн-викладанняАнотація
У статті досліджуються методологічні виклики й педагогічні стратегії дистанційного навчання та викладання фонетики студентам, які спеціалізуються на філології та перекладознавстві, з особливим акцентом на двох стандартах вимови англійської мови: стандартній американській англійській (SAE) і загальноприйнятій вимові (RP). У дослідженні підкреслюється, що фонетична компетентність є ключовим компонентом професійної підготовки майбутніх філологів і перекладачів, оскільки вона безпосередньо впливає на їхню здатність ефективно спілкуватися, забезпечувати точний переклад і гарантувати високу якість перекладу в академічному та професійному контексті. У статті розглядається низка онлайн-методів навчання, таких як платформи транскрипції для відпрацювання Міжнародного фонетичного алфавіту, програмне забезпечення для акустичної візуалізації, що відтворює мовні шаблони, інтерактивні методи, такі як «повторення-імітації» та взаємне виправлення, а також інтеграція автентичних аудіовізуальних матеріалів. Статистичні дані й результати пілотного дослідження демонструють ефективність мультимодальних підходів, які дали студентам змогу поліпшити сприйняття й відтворення фонетичних контрастів SAE-RP більш ніж на чверть порівняно з традиційними методами. Дослідження доходить висновку, що, незважаючи на обмеження, пов’язані зі зменшеним контролем викладача в дистанційному навчанні, ретельно підібрані технологічні інструменти й завдання можуть компенсувати ці недоліки. У статті також окреслюються перспективи майбутніх досліджень, включаючи розроблення зворотного зв’язку щодо вимови на основі штучного інтелекту, дослідження міжмовної інтерференції з рідною мовою студентів та іншою іноземною мовою. Таким чином, дослідження сприяє постійній модернізації методик дистанційного навчання в галузі іноземної мови й підкреслює їх значення в глобальному академічному контексті.
Посилання
Громова О. П., Піддубна Л. М. Практична фонетика англійської мови : навчальний посібник. Дніпропетровськ : НМетАУ, 2019. 57 с.
American English for Spanish Speakers. 2011. URL: http://ingles – americano.blogspot.com/2011/07/vowel-sounds.html (дата звернення: 20.09.2025).
Derwing Т., Munro M. Pronunciation Fundamentals. Evidence-based Perspectives for L2 Teaching and Research. 2015. URL: https://www.researchgate.net/publication/280198453_Pronunciation_Fundamentals_Evidence-based_Perspectives_for_L2_Teaching_and_Research (дата звернення: 14.02.205).
Ladefoged P., Johnson K. A Course in Phonetics. Boston : Cengage Learning, 2020. 336 р.
Nosowitz D. Is There a Place in America Where People Speak Without Accents? 2016. URL: https://www.atlasobscura.com/articles/neutral-american-accent (дата звернення: 11.05.2025).
Roach P. British English: Received Pronunciation. Journal of the International Phonetic Association. 2004. № 34(2). С. 239–245. URL: https://www.cambridge.org/core/journals/journal-of-the-international-phonetic-association/article/british-english-received-pronunciation/D4AFF0A7118E7081ACF7C7586FF87590 (дата звернення: 01.06.2025).
Roach P. English Phonetics and Phonology: A Practical Course. Cambridge, 2009. 243 с. https://humanitarianeducationcollege.uoanbar.edu.iq/catalog/English%20Phonetics%20and%20Phonology_Peter%20Roach.pdf (дата звернення: 21.06.2025).
2023 TESOL Annual Report. Online Language Teaching Survey Report. URL: https://www.tesol.org/about/2023-annual-report/ (дата звернення: 01.03.2025).
Hromko Т., Vasylenko О., Chepelyuk N., Hromko Ye. Digital Transformation of Linguistic Pedagogy. Proceedings of the International Conference on Applied Innovations in IT 2024, 12(2). ICAIIT 2024_12(2). Part 3. Submission 10. URL: https://easychair.org/my/conference?conf=icaiit2024-122-part3 (дата звернення: 05.09.2025).
Education: From Disruption to Recovery. UNESCO : веб-сайт. URL: https://www.unesco.org/en/covid-19/education- disruption-recovery (дата звернення: 09.10.2025).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.







