УДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ НАДАННЯ СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ
DOI:
https://doi.org/10.37406/2706-9052-2024-3.14Ключові слова:
управління, адміністрування, соціальні послуги, управління якістю, соціальне замовлення, ризики соціального замовлення, інноваційний метод надання соціальних послугАнотація
Вітчизняний досвід соціальної допомоги незахищеним верствам населення, зарубіжні інноваційні проєкти з підтримки вразливих категорій населення стали тим фундаментом, на якому в останні десятиліття відбувається розвиток соціальної роботи та розбудова інфраструктури соціальних закладів, яка має свої особливості, зумовлені досвідом минулого і впливом сучасних світових тенденцій. Реформування системи завжди починається з певних змін у системі управління. Тому модернізація системи надання соціальних послуг населенню, управління якістю соціальних послуг та ефективність процесів соціального обслуговування громадян значною мірою залежить від ефективності управлінської діяльності. У статті удосконалено систему управління якістю надання соціальних послуг. Розглянуто питання підвищення відповідальності керівництва та мотивації персоналу в питаннях забезпечення адміністративного управління якістю соціальних послуг. Встановлено, що перспективою може бути використання в практичному адміністративному управлінні якістю соціальних послуг інноваційного методу надання соціальних послуг. До нього можна віднести соціальне замовлення. Це по суті комплекс заходів правового та економічного характеру, проведення психологічно-освітніх та медико-реабілітаційних заходів, які направлені на окремі групи споживачів таких послуг. Складні життєві обставини напряму залежать від сучасних соціальних деформацій та ризиків, масштаби впливу яких на населення розширюються в умовах сьогодення. Прикладом таких ризиків може бути втрата постійного джерела доходу, настання непрацездатності внаслідок хвороби, нещасного випадку, старості, смерть годувальника тощо. Як правило, соціальні ризики в незначній мірі залежать від поведінки окремої особи, оскільки вони детерміновані в основному соціально-економічними умовами, виникають внаслідок певних подій і мають постійний, передбачуваний характер, є підставою для набуття особою права на отримання соціальних послуг.
Посилання
Гітіс Т.П., Чемерис Є.Т., Антонова В. І., Носаньова А. С. Дослідження сучасного рівня соціального захисту населення в Україні. Економічний вісник Донбасу. 2020. № 1 (59). С. 116–122.
Деякі питання діяльності центрів соціальних служб: постанова Кабінету Міністрів України від 01.06.2020р. № 479. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/479-2020-%D0%BF#n196.
Дубич К. В. Соціальне замовлення – ефективний механізм надання соціальних послуг в Україні. URL: http://academy.gov.ua/ej/ej17/PDF/14.pdf.
Лишенко В.В. Управління якістю послуг у соціальній сфері. Матеріали ІV Міжнародної науково-практичної конференції (заочна форма): «Формування та перспективи розвитку підприємницьких структур в рамках інтеграції до європейського простору». Полтава, 2021. С. 189–191.
Мальований М.І. Фінансові аспекти функціонування системи соціального захисту населення в Україні: монографія. Умань: СПД Сочінський, 2016. 496 с.
Офіційний сайт Сумського обласного центру соціально-психологічної допомоги: URL: https://inspections.gov.ua/.
Про соціальні послуги: Закон України від 17.01.2019р. № 2671– VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2671-19#Text.
Про схвалення Стратегії реформування системи надання соціальних послуг: розпорядження Кабінету Міністрів України від 08.08.2021р. № 556-р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/556-2012-%D1%80#Text .
Шубна О.В., Денисова Ю.В., Санчич О.С., Марильова А.В. Новітні методи удосконалення системи надання соціальних послуг в Україні. Економічний вісник Донбасу. № 3(61). 2020. С. 213–221.
Nazarova G., Demianenko A., Bozhydai I., Nazarov N., Demchenko K., Semenov A. Organizational and economic support for the development of the social services market in Ukraine. Financial and credit activity: problems of theory and practice. Volume 2 (49), 2023. Р. 361–371.