ПЕРЕВАГИ ТА ВИКЛИКИ СТУДЕНТОЦЕНТРОВАНОГО НАВЧАННЯ В УМОВАХ ЗБРОЙНОГО КОНФЛІКТУ
DOI:
https://doi.org/10.37406/2521-6449/2025-2-1Ключові слова:
студентоцентроване навчання, студентоцентрований підхід, автономія, адаптація, студент, здобувачі вищої освіти, майбутні викладачі іноземної мовиАнотація
У статті проаналізовано ключові переваги та виклики впровадження студентоцентрованого навчання в умовах збройного конфлікту. Визначено, що студентоорієнтоване навчання постає не лише як освітній підхід, а й як необхідність, що забезпечує гнучкість, адаптивність та індивідуальну підтримку кожного здобувача вищої освіти. Розглянуто роль студентоцентрованого підходу як у мирний, так і у військовий час. У контексті студентоцентрованого навчання особлива увага приділяється формуванню ключових якостей, якими повинен володіти майбутній спеціаліст. Одним із важливих освітніх потенціалів студентоцентрованого підходу є створення умов для ефективного вивчення іноземних мов.Індивідуалізація навчального процесу, автономія студентів та можливість обирати навчальні матеріали відповідно до власних інтересів та потреб сприяють підвищенню мотивації майбутніх викладачів іноземних мов. Студентоцентроване навчання дозволяє організовувати мовну практику на основі реальних комунікативних ситуацій, що значно підвищує рівень мовної компетентності. Студентоцентроване навчання активно інтегрує інтерактивні методи, включаючи рольові ігри, дебати, інтерв’ю та проекти, які не лише підвищують інтерес, але й ефективно розвивають розмовну компетенцію. Використання цифрових ресурсів, таких як подкасти, онлайн-курси, відео з субтитрами тощо, є важливим компонентом студентоорієнтованого навчання, оскільки воно сприяє індивідуалізації освітнього процесу та врахуванню різноманітних навчальних потреб студентів. Встановлено, що у студентоцентрованому навчанні важливим аспектом є зворотний зв’язок між викладачем та здобувачем вищої освіти.Доведено, що ефективне впровадження студентоцентрованого навчання в умовах збройного конфлікту можливе лише за тісної взаємодії всіх учасників освітнього процесу, гнучкого підходу до організації навчання та створення умов для розвитку внутрішнього потенціалу кожного студента.
Посилання
Димань Т. М., Боньковський О. А., Вовкогон А. Г. Європейський простір вищої освіти та Болонський процес. БНАУ; Одеса : НУ «ОМА», 2017. 106 с.
Рашкевич Ю. М. Болонський процес та нова парадигма вищої освіти. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2014. 168 с.
Рогач Л., Пєтій Н., Шовак О., Штефанюк Н. Студентоцентроване навчання та кероване викладачем навчання у контексті вивчення англійської як іноземної. Філологічні трактати. 2023. Т. 15. № 1. С. 129–134.
Сорока Ю. Практикуючи студентоцентровану освіту. Вісник ХНУ ім. Каразіна. 2014. № 32 (1101). С. 190–194.
Сосницька Н. Л., Глікман С. В. Студентоцентрований підхід. Науковий вісник льотної академії. 2017. Вип. 1. С. 377–381.
Стеблецький А. Л. Чинники забезпечення якості вищої освіти. Педагогічна освіта. 2020. Вип. 33. С. 31–40.
Bremner N. Learner-centredness. ELT Journal. 2021. Vol. 75. No. 2. P. 213–215.
Deci E. L., Ryan R. M. The “what” and “why” of goal pursuits. Psychological Inquiry. 2000. Vol. 11. No. 4. P. 227–268.
Weimer M. Learner-centered teaching: Five key changes to practice. San Francisco: Jossey–Bass, 2013.
Zembylas M. Pedagogy of discomfort. Teaching in Higher Education. 2022. Vol. 27. No. 6. P. 763–776
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.







